„Инфраструктура железнице Србије“ 1. априла 2019. године у железничкој станици Суботица почиње реконструкцију регионалне, једноколосечне, неелектрифициране пруге Суботица – Сента, у дужини од 38,5 километара.
Радови ће трајати 270 дана и планирано је да буду завршени до краја 2019. године.
Пруга Суботица – Сента изграђена је 1889. године, а последњи пут ремонтована је двадесетих година прошлог века, што значи да њена реконструкција није рађена скоро пуних сто година. Поређења ради, ремонти пруга неопходни су на сваких 20-25 година, што значи да је ова пруга четири пута надживела свој функционални век.
Због тога је данас стање железничке инфраструктуре на овој прузи веома лоше, а брзина возова је свега 10-30 километара на сат, а носивост пруге је само 16 тона/осовини.
Пруга Суботица – Сента биће реконструисана половним материјалом придобијеним са магистралних пруга, а радовима је, поред осталог, предвиђена комплетна замена шина, прагова и туцаника на овој деоници.
По завршетку радова, брзина возова биће повећана на 80 км/сат, а носивост пруге на 22,5 тона/осовини.
Процењена вредност радова износи око две и по милијарде динара.
Реконструкција пруге Суботица – Сента је значајна и због чињенице да је пет локалних самоуправа у Војводини потписало уговор са железничком компанијом за превоз путника „Србија Воз“ о суфинансирању железничког превоза на линији Суботица – Кикинда. Уговор су потписали градови Суботица и Кикинда, као и општине Сента, Чока и Кањижа, што ће свакако допринети повећању броја возова и путника на овој релацији.
Реконструисана пруга Суботица – Сента биће најјефтинији и најефикаснији вид робног транспорта на овој релацији, а повећање носивости пруге омогућиће да њоме саобраћају дуже и теже железничке композиције. Истовремено, реконструкција ове пруге омогућиће и лакше одвијање теретног железничког саобраћаја током изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице.