Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, обишла је током званичне посете Великој Британији највеће инфраструктурно градилиште у Европи – изградњу подземне железнице Kросрејл (CrossRail) у Лондону. У делегацији је био и генерални директор „Инфраструктуре железница Србије“ Мирољуб Јевтић.
Видео прилог обиласка можете погледати овде
“Имали смо прилику да обиђемо импозантно градилиште, пругу 30 метара испод Лондона. Поређења ради, овај пројекат вреди више од 15 милијарди фунти, више него сви инфраструктурни пројекти које у Србији реализујемо. Значајно је било да видимо не само како тече изградња подземне железнице, већ и како је организовано градилиште – од пројектовања до реализације. Иако и они имају сличне проблеме током извођења радова као што их имамо и ми, успоставили су стандарде које свакако можемо применити у Србији – од безбедности до организације градилишта”, изјавила је Михајловићева.
Потпредседница Владе разговарала је са британским колегама и о обукама инжењера и радника на градилишту.
“Добар пример који Британци имају је грађевинска академија, на којој се обучавају сви извођачи радова – од најједноставнијих до најсложенијих послова. О томе и ми треба да размислимо, јер ако хоћемо да реализујемо велике инфраструктурне пројекте, морамо да имамо оспособљене људе за то”, рекла је она.
Мирољуб Јевтић, директор “Инфраструктуре железнице Србије”, рекао је након обиласка градилишта Kросрејл, будуће “Елизабет лајн”, да је имао прилику да са колегама из Лондона размени искуства, упоредивши њихове активности са оним што се ради у Србији.
“Заиста импресивна посета. Били смо на градилишту пруге дуге 118 км. Разговарали смо са британским инжењерима, разменили утиске и посебну пажњу посветили темама пројектовања, а нарочито идејним пројектима, надзору и управљању целим овим системом”, рекао је Јевтић.
Kросрејл је подземна железничка пруга дуга 118 км, чија изградња је започела 2009. године. Будућом “Елизабет лајн”, вредном 15 милијарди фунти, у једном сату саобраћаће по 24 воза у оба правца, што ће смањити притисак на постојеће метро линије, повећаће капацитете и побољшаће повезаност. Процењује се да ће 200 милиона путника годишње користити Kросрејл, а да ће приходи од транспорта премашити 800 милиона фунти само у првој години коришћења.