Завршена комплетна реконструкција пруге Топчидер – Раковица – Ресник

„Инфраструктура железнице Србије“ у уторак, 15. јануара 2019. године, завршила је комплетну реконструкцију око седам и по километра пруге Топчидер – Раковица – Ресник, а сви уређаји на овој деоници сада су у пуној функцији.

На делу пруге од Топчидера до Раковице брзина возова повећана је на 80 км/сат, уместо 30 км/сат, колико је износила пре поправке пруге, док је брзина возова на деоници Раковица – Ресник са некадашњих 50, повећана на 70 километара на сат.

Укупна вредност свих изведених радова износи око 24,5 милиона евра, а финансирање је обезбеђено из средстава кредита Европске банке за обнову и развој.

Главном оправком ове пруге обухваћени су санација трупа пруге са хидротехничким објектима,  замена колосечне решетке и засторне призме, замена контактне мреже, изградња трансформаторских постројења, као и замена и реконструкција телеграфско – телефонских и сигнално – сигурносних постројења за регулисање саобраћаја на двоколосечној прузи. Обновљеном пругом обухваћене су станице Раковица и Ресник као и стајалишта Кијево и Кнежевац.

На деоници пруге између Топчидера и Ресника уређена су и четири путна прелаза, опремљена савременим системом осигурања и на којима су постављени гумени панели, и то: Кијево, Цветни брег, Ресник и путни прелаз на прузи Распутница К – Ресник.

У железничкој станици Ресник саграђен је нови пешачки потходник испод осам колосека, са излазима на три новоизграђена перона. Изграђени су и нови надкривени перони са комплетном опремом. Станична зграда у Реснику је дограђена, чиме су проширени капацитети намењени путницима и стручним службама за одржавање железничке инфраструктуре, а саграђен је и потпуно нов објекат екипе за  хитнње интервенције са три колосека и манипулативним платоом површине 780 квадратних метара.

У железничкој станици Раковица реконструисани су сви станични колосеци и перони, укључујући и смањење висине перона на 55 центиметара. Перони су опремљени  новим инсталацијама и расветом, разгласом, системом за информисање путника и новим мобилијаром.

Осим уговорених радова, додатно је санирана и хидроизолација надстрешница у станици Раковица.

У стајалиштима Кијево и Кнежевац изграђени су нови перони.

За реконструкцију пруге Топчидер – Раковица – Ресник било је потребно око 200 тона нових шина, 53 скретнице, око 30 хиљада бетонских прагова и око 50 хиљада кубика новог туцаника.

 

 

 

Posted in Вести.