– „Инфраструктура железнице Србије“ у поноћ је успешно прешла на нови железнички ред вожње. Нови ред вожње на српским пругама данас је ступио на снагу и важиће до 14. децембра 2019. године. У нови ред вожње ушли смо са око 721 километар пруга, на којима је могућа брзина возова између 100 и 120 километара на сат. У односу на претходни ред вожње, повећали смо и осовинско оптерећење на пругама Рума-Шабац-Брасина, Нови Сад – Зрењанин и Пожаревац – Мајданпек – Прахово Пристаниште, а најзначајније је да смо на јединој деоници Коридора 10 где је осовинско оптерећење било 20 тона по осовини Ресник – Младеновац – Велика Плана, осовинско оптерећење повећали на 22,5 тона по осовини.
Захваљујући пројектима изградње и модернизације српских железница у протеклих пет, шест година, уз пуну подршку и помоћ Владе Републике Србије и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ми данас на српским пругама имамо око 40 деоница на којима наши возови могу да развију максималну брзину између 100 и 120 километара на сат, – изјавио је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, који је са сарадницима током ноћи преласка на нови железнички ред вожње обишао железничке чворове Суботица, Нови Сад и Београд.
Тако по новом реду вожње брзинама између 100 и 120 километара на сат возови могу да саобраћају, поред осталог, и на деоницама пруга између Батајнице и Шида, на нишкој и барској прузи, на прузи Панчевачки мост – Панчево Главна, али и на пругама Пирот – Димитровград, Футог – Оџаци, Каравуково – Богојево и Краљево – Чачак.
Tоком наредне године настављају се радови на изградњи пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада. Поред тога, предстоји и почетак радова на реконструкцији пруга Ниш – Димитовград из кредита Европске инвестиционе банке, Ниш – Брестовац из ИПА фондова и Јајинци – Мала Крсна, из кредита Европске банке за обнову и развој. Такође, повећању брзина на српским пругама допринос ће дати и наставак реализације пројекта реконструкције регионалних пруга у Србији.
Захваљујући пројектима реконструкције и модернизације железничке инфраструктуре у Србији, „Инфраструктура железнице Србије“ наставља да унапређује квалитет железничке инфраструктуре и ствара услове за бржи, бољи и безбеднији путнички и теретни железнички саобраћај, за добробит привреде и грађана Србије.
Поред тога, „Инфраструктура железнице Србије“ у протеклих годину дана пет путних прелаза осигурала је најсавременијом аутоматском опремом, по први пут почело је опремање путних прелаза рефлекторским осветљењем, видео надзором и вибро тракама, а већи број путних прелаза грађевински је уређен. У наредној години, захваљујући средствима из кредита Европске банке за обнову и развој 25 путних прелаза биће опремљено видео надзором и рефлекторским осветљењем. Поред тога, захваљујући средствима Светске банке од 13 милиона долара, савременим осигурањем биће опремљено 60 путних прелаза широм Србије, а план је да тендерске процедуре за овај посао започну већ у марту наредне године.
У претходних годину дана „Инфраструктура железнице Србије“ отпочела и реконструкцију станичних зграда, у које је током 2018. године уложила сто милиона динара, а ова акција ce бити настављена и у наредној години.
У путничком железничком саобраћају од 9. децембра свакодневно ће на српским пругама саобраћати укупно 400 возова, од чега 24 међународних и пограничних, 239 даљинских и локалних у унутрашњем саобраћају, 134 БГ Воза и три агенцијска. Једини оператер у путничком саобраћају је железничка компанија „Србија Воз“.
У теретном саобраћају на пругама „Инфраструктуре железнице Србије“ у наредних годину дана биће укупно пет превозника, што је за два више него прошле године, а већи број оператера чека на добијање дозвола и траса за организацију робног железничког транспорта.