Радови на реконструкцији деведесет километара пруге Пожаревац – Мајданпек одвијају се према плану. Тренутно су у току радови у железничкој станици Кучево и до 21. новембра, како је то и планирано, биће спојена пруга између Пожаревца и Мајданпека, ремонтована сопственим кадровима и материјалним и финансијским средствима “Инфраструктуре железнице Србије”, – изјавио је генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић, приликом данашњег обиласка радова у железничкој станици Кучево.
Извођачи радова на градилишту у железничкој станици Кучево упознали су генералног директора Јевтића да је остало да се обаве завршни радови на реконструкцији последњих десетак километара пруге према Мајданпеку.
Радови су започели 21. маја ове године у железничкој станици Пожаревац, а рок за њихов завршетак био је 180 дана. “Инфраструктура железнице Србије” ремонт ове пруге изводи у сопственој режији, тј. сопственом механизацијом и кадровима, у оквиру пројекта обнове регионалних пруга у Србији.
Пруга Пожаревац – Мајданпек била је у изузетно лошем стању. Пруга је једноколосечна и изграђена 1938. године. Пре реконструкције која је у току, на овој прузи ремонтоване су само поједине њене деонице, у укупној дужини од око 40 километара и то још 1991. године. Због тога је на педесет километара ове пруге брзина возова била само од 10 до 20 километара на сат, а на преосталих 40 километара пруге свега 50 километара на сат.
Због оваквог стања пруге, путнички возови између Пожаревца и Мајданпека већ пет и по година не саобраћају, а последњи пут прошли су овом трасом 20. јуна 2013. године.
Ефекти од овог ремонта пруге изузетно су велики. Возови ће овом пругом након њене реконструкције саобраћати брзином од 80 километара на сат, док ће осовинско оптерећење пруге бити повећано на 22,5 тона по осовини.
Ремонт пруге и повећање њеног осовинског оптерећења, од изузетног су значаја за привреду овог дела Србије, јер су за железнички правац Пожаревац – Мајданпек везани значајни привредни системи, као што су: Лука Прахово, РТБ Бор, рудници Мајданпек, Каона и Костолац, Стиг и железара Смедерево.