„Инфраструктура железнице Србије“ у 2018. години издвојила је 100 милиона динара за санацију и уређење станичних зграда, па ће до краја ове године двадесетак железничких објеката широм Србије добити лепши, бољи и функционалнији изглед.
За 2019. годину „Инфраструктура железнице Србије“ планираће још 100 милиона динара за реконструкцију станичних зграда, па ће захваљујући тим средствима у овој и наредној години већи број железничких станица широм Србије бити обновљен и уређен.
На тај начин, поред капиталних инфраструктурних пројеката и обнове регионалних пруга у земљи, „Инфраструктура железнице Србије“ и уређењем станичних зграда доприноси новом и лепшем изгледу железнице у Србији, у корист потреба свих корисника услуга.
Тако је само прошле недеље завршена реконструкција железничких станица Севојно и Врањска Бања, а при крају су и радови у железничкој станици Врање.
Железничка станица Севојно – пре и после реконструкције
Након 45 дана радова завршена је реконструкција железничке станице Севојно, која је обухватила санацију крова и фасаде, замену столарије и партерно уређење, а вредност посла износила је око 2,8 милиона динара.
Завршена је и реконструкција железничке станице Врањска Бања, а у оквиру радова вредних око девет милиона динара урађена је санација фасаде и крова, замена спољне столарије, а комплетно је уређен и простор око објекта.Сама станична зграда у Врањској Бањи изграђена је 1889. године и од тада до данас није било њене озбиљније реконструкције.
Железничка станица Врањска Бања – пре и после реконструкције
У оквиру реконструкције пруге Шабац – Лозница – Брасина, комплетно је реконструисана и уређена железничка станица Лозница, у шта је уложено око пет милиона динара, а обављени су радови и у железничким станицама Бор (кров, перони) и Лајковац (мокри чвор).
При крају су радови на реконструкцији железничке станице у Врању, који су почели 8. јуна и чија је вредност око 18 милиона динара. Станична зграда изграђена је 1889. године и под заштитом је Завода за заштиту споменика културе, а последњи пут је била озбиљније реконструисана после Другог светског рата. Реконструкција станичне зграде обухвата радове на фасади и кровној конструкцији објекта, кречење и замену столарије у самој станици, али и комплетно реновирање чекаонице, вестибила, службених просторија.
Железничка станица Врање – пре и при крају реконструкције
У току су радови и на комплетној санацији станичних зграда у железничким станицама Младеновац, Лапово и Лапово Варош, а у току је тендерска процедура за избор извођача радова на санацији крова у железничкој станици Шид. Тендерска процедура за избор извођача радова у току је и за санацију станичне зграде у Лепосавићу, уз процењену вредност посла око 1,2 милиона дин.
У 2018. на станичним зградама изведени су радови вредни: у Новом Саду 4,4 милиона динара (санација вестибила, оштећења на фасади и мокрих чворова), затим у Нишу 2,5 милиона динара (санација перонских надстрешница), у Јајинцима 0,8 милиона динара (санација крова), Драгачеву 1,5 милиона динара (санација крова) и у Џепу 350 хиљада динара (санација крова).
Радови мањег обима обављају се и у станицама Лазаревац и Ћићевац, а планирана је и санација кровне конструкције у станицама Шид и Рготина.
Уколико буде преостало средстава намењених уређењу станичних зграда у овој години, планирано је да се према приоритетима изведу радови и у другим железничким станицама, међу којима су: Перлез, Петловача, Сомбор, Рума, Пријепоље, Нишка Бања и станица Црвени крст у Нишу.