Потпредседница српске Владе Зорана Михајловић обишла градилиште тунела и вијадукта „Чортановци“: Улагање у железницy је синоним за напредак Србије

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, обишла је данас радове на изградњи тунела и вијадукта Чортановци, на деоници Стара Пазова-Нови Сад.

Радове на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“ изводи руска компанија РЖД Интернешнл“, у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.

– Улагање у развој железнице увек је било синоним за развој и напредак Србије. Кад год се улагало у железницу и Србија се развијала и тако је било у претходних више од сто година. Знамо да се Србија убрзано развијала крајем 19. века, као и седамдесетих година прошлог века, кад се градила барска пруга, али исто тако знамо и колико су и Србија и њена железница стагнирале у претходних 20-30 година, јер смо 2013. и 2014. затекли пруге којима се иде 10, 30 или 40 километара на час, што је последица деценија неулагања”, рекла је Михајловићева, и додала да Србија данас гради и брзу пругу Београд-Будимпешта и креће у модернизацију пруге Београд-Ниш и Ниш-Димитровград.

Обраћајући се новинарима после обиласка радова, она је истакла да је градилиште код Чортановаца уређено, да постоји добра и ефикасна сарадња српских и руских компанија. “Све се ради у складу с уговором, као што је био случај и на другим пројектима на којима је радио РЖД”, рекла је Михајловићева, и додала да је уговорен целокупан износ руског кредита, а да је до сада повучена око половина средстава.
Она је додала да је вредност инфраструктурних пројеката текућих и планираних на територији Војводине најмање две милијарде евра и да је следећи састанак заједничке радне групе Владе АПВ и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре заказан за понедељак.

Мирољуб Јевтић, генерални директор ”Инфраструктуре железнице Србије”, рекао је да је градилиште тунела и вијадукта Чортановци појединачно највеће градилиште у Србији у овом тренутку, не рачунајући само пројекте које реализује Инфраструктура железнице Србије. “Рок за завршетак овог пројекта је новембар 2021. године и очекујемо да све буде урађено у уговореном року и квалитетно”, рекао је Јевтић.

– Изградња вијадукта и тунела „Чортановци“, на деоници Стара Пазова – Нови Сад,  почела је 11.августа 2017. године. Рок за завршетак радова је 52 месеца, односно новембар 2021. године, а вредност посла је око 337,6 милиона долара, – рекао је Јевтић.

Покрајински премијер Игор Мировић рекао је да је поносан на то што Војводина има овако велико градилиште у Срему и да се већ сада види да ће се за три-четири године најмање преполовити време путовања захваљујући изградњи пруге. “То ће много значити и за развој Војводине и свих општина које се налазе на траси пруге”, рекао је Мировић.

Амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин рекао је да изградња пруге показује жељу Владе Србије за напредак и да постоји добра сарадња на реализацији пројеката између две стране.

Генерални директор “РЖД интернешенела”, Сергеј Павлов, рекао је да је модернизација и реконструкција пруге Стара Пазова-Нови Сад важан пројекат за ову компанију и захвалио на великој подршци и разумевању српске стране за све проблеме с којима се компанија сусрела у току извођења радова.

Радови на изградњи тунела „Чортановци“  почели су 11. августа 2017. године. Граде се две тунелске цеви, обе дужине од по 1,1 километар.     

До сада је изведено око 34 одсто од укупно уговорених радова на тунелу, што је у складу са предвиђеном динамиком радова.

 

 

 

Радови на изградњи вијадукта почели су 1. новембра 2017. године, а први шип на изградњи вијадукта изведен је 17. новембра 2017. године. Рок за завршетак вијадукта је 32 месеца.

Вијадукт ће бити дужине 2,9 километра и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

До сада је изведено око 28 одсто од укупно уговорених радова на вијадукту, што је дупло брже од предвиђене динамике.         

Потпредседница српске Владе Зорана Михајловић са амбасадором Чепурином и другим гостима обишла је и Основну школу „23. октобар“ у Сремским Карловцима, у којој је РЖД Интернешнл обновио учионицу за руски језик и опремио је потребним намештајем и опремом.

Поред основне школе у Сремским Карловцима, РЖД Интернешнл је обновио још три основне школе у Панчеву, Голубинцима и Врању, дакле у градовима у којима су и реализовали радове на модернизацији српских железница из руског кредита.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted in Вести.