У току су радови на ископавању канала за оптичке каблове на прузи између Мале Крсне и Велике Плане.
Јединствени диспечерски центар налазиће се у железничкој станици Београд Ранжирна у Макишу и биће изграђен у објекту у којем се сада налази Телекоманда у Макишу, а обухватиће све пруге којима управља Инфраструктура железнице Србије, укључујући и брзу пругу Београд – Суботица.
Планирано је да пројекат вредан око 115 милиона евра буде завршен 2026. године.
Јединствени диспечерски центар, као први такав објекат не само у Србији и региону, веома је битан пројекат у оквиру свеобухватне модернизације српских железница за безбедност, контролу и управљање железничким саобраћајем, који треба да обједини овај целокупан систем и железничку функцију.
Нови Јединствени диспечерски центар чиниће Оперативно – управљачки и надзорни центар Србије у Макишу, са регионалним диспечерским центрима у Новом Саду, Нишу и Пожеги.
Реч је о модерном диспечерском центру са системима за управљање и контролу железничког саобраћаја. Јединствени диспечерски центар омогућиће подизање нивоа безбедности железничког саобраћаја на највиши ниво, ефикасније управљање железничког саобраћаја на српским пругама, као и оптималну искоришћеност инфраструктурних капацитета за потребе теретног и путничког саобраћаја.
Пројекат изградње Јединственог диспечерског центра подразумева диспечерску централизацију и енергетске уређаје, обезбеђивање потребних врста везе, изградњу пратеће инфраструктуре, стварање аутоматизованих система и рачунарског комплекса, испоруку одговарајуће опреме, уградњу техничких средстава за безбедност, као и стварање услова за дијагностику композиција за време кретања воза.
Ефекти изградње Јединственог диспечерског центра као центра за јединствени надзор, управљање и планирање железничког саобраћаја на српским пругама су: висока поузданост између планирања и реализације железничког саобраћаја, централизација и аутоматизација оперативних процеса вођења саобраћаја, тачност, аутоматска регулација саобраћаја са циљем повећања пропусне моћи, помоћ у организацији саобраћаја за време већих кварова на железничкој инфраструктури, обавештавање путника, превозника и учесника у саобраћају о реалној саобраћајној ситуацији и слично. Омогућиће аутоматску контролу железничких возила у саобраћају, као и тренутни пренос додатних информација од значаја за безбедност саобраћаја, као што су: деформације шина, кретање и позиције возова, одрони, крађе или неовлашћена кретања у зони пруге.
За зграду у којој ће бити изграђен Јединствени диспечерски центар одабран је објекат у којем се сада налазе Телекоманда у Макишу. С обзиром да је реч о објекту изграђеном пре скоро педесет година, зграда Телекоманде у Макишу биће потпуно обновљена како би у њој могао успешно да функционише Јединствени диспечерски центар.
Постојећи систем за управљање железничким саобраћајем у Србији данас чине три центра за даљинско управљање, у Топчидеру, Нишу и Новом Саду, и три телекомандна центра, у Макишу, Нишу и Пожеги.
Овакав систем изграђен је у највећој мери пре три до четири деценије и технолошки је застарео, превазиђен, разноврстан по типу телекомуникационих и сигнално-сигурносних уређаја, разједињен и у техничко-технолошком смислу тешко задовољава потребе и постојећег саобраћаја, а не може да одговори захтевима модернизоване инфраструктуре и брзих пруга за 200 км/сат.