Обука је обухватала три модула – железничка техника и грађевинска технологија, технологија управљања железницом и технологија одржавања железнице.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391650245_722204129928629_2925232522464759895_n.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391686244_722204279928614_5793734366674743276_n.jpg)
Делегација „Инфраструктуре железнице Србије“, коју су представљале колеге из саобраћајних, електротехничких, грађевинских послова и информационих технологија, имала је прилику да, на позив кинеске железнице компаније CRIC у организацији фирме CRSC „China Railway Signal & Communication Shanghai Engineering Bureau Group Co. Ltd.“, посети бројне компаније и учествује у пројектовању и извођењу радова, као и да присуствује семинару посвећеном изградњи, експлоатацији и одржавању брзих железница за брзине преко 300 km/h. Неке од ових технологија већ се примењују на градњи пруге за велике брзине Београд – Будимпешта.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391691305_722204226595286_5431061573468963698_n.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391692126_722204159928626_8238399047436851224_n.jpg)
Компанија CRSC је провајдер железничке сигналне и комуникационе технологије, опреме и услуга, један од највећих у НР Кини. Баве се пројектовањем, производњом и имплементацијом система везаних за аутоматску контролу возова на међуградским и градским железницама.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391695518_722204166595292_2049067705435031480_n.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391700600_722204119928630_5072566799143983167_n.jpg)
Наши железнички стручњаци, током тронедељног боравка на релацији Пекинг-Суџоу-Шангај, имали су прилику да се упознају са радом кинеских железница, али и са најновијим достигнућима у свим другима областима, које су повезане са унапређењем железничке инфраструктуре.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391703892_722204163261959_1053684313861727733_n.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391730479_722204296595279_6500940787466439138_n.jpg)
Осим бројних предавања, које су одржали најеминентнији представници кинеских железница као и професори универзитета, учесници семинара имали су прилику да посете бројне кинеске компаније, фабрике и специјализоване лабораторије са симулаторима и на тај начин се и у пракси упознају са најсавременијим светским технологијама у развоју железнице.
Поред компаније, организатора ове комплексне едукације железничких стручњака, CRSC „China Railway Signal & Communication Shanghai Engineering Bureau Group Co. Ltd.“, учешће у овом пројекту узело је и још десетак других кинеских компанија, које се баве пројектовањем и изградњом железнице, као и производњом и испоруком железничког материјала и опреме.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/Picture1.png)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/11/391734783_722204269928615_3386328447398699666_n-1024x683.jpg)
Учесници семинара такође су имали прилику да искусе и вожњу HSR (High speed rail) возовима за брзине преко 300 km/h са краткотрајним стајањем у већим станицама, као и вожњу возом Маглев који користи магнетне левитације за кретање и саобраћа у Шангају између аеродрома и железничке станице, чије је растојање 30 км. Брзина коју су достигли приликом путовања била је 301 km/h и путовање је трајало око 8 минута.