Средином јуна у току су били радови на прузи недалеко од Зајечара, у насељу Грљан, а свакодневно је на градилишту било седамдесетак радника и шеснаест већих грађевинских машина за радове на прузи.
Реконструкција пруге почела је крајем априла ове године. Радови се одвијају интензивно, а извођачи радова тврде да ће читав посао бити завршен раније него што је уговором предвиђено. Рок за реконструкцију 23 километра пруге између Књажевца и Прахова је годину дана, али се извођачи надају да ће посао завршити до краја ове године.
Радове изводи новосадска компанија ЗГОП, а уговором је предвиђена реконструкција три деонице на прузи Књажевац – Зајечар – Прахово Пристаниште. Прва деоница је од Грљана до Зајечара у дужини од 10,6 км, друга од Распутнице 1 до Трнавца у дужини од 2,4 км, а трећа на потезу Зајечар – Вражогрнац – Распутница 1, у дужини од 9,4 км. Вредност посла је 1,14 милијарди динара.
Реконструкција ових деоница пруге подразумева демонтажу постојећег колосека, и полагање половних колосека са половним шинама, замену старих дрвених прагова новим бетонским, замену туцаника, кaо и уређење коловозне конструкције на путним прелазима. На неким деловима ове три деонице постојећи дрвени прагови били су стари чак шест деценија.
Ове три деонице чине део пруге Ниш – Црвени Крст – Књажевац – Зајечар – Прахово Пристаниште. Од априла 2019. године до краја 2022. године, реконструисано је укупно 69 километара пруге од Ниша до Књажевца, укључујући и три и по километра станичних колосека. Када буду завршени радови који су сада у току, биће реконструисано укупно 92 км пруге између Ниша и Прахова Пристаништа, односно око 50 одсто целокупне дужине ове пруге.
Пруга Књажевац – Зајечар – Прахово Пристаниште изграђена је уочи Првог светског рата 1914. године, а последњи пут капитални ремонт пружних деоница на овом железничком правцу рађен је шездесетих година прошлог века, односно пре више од пет деценија.
Ова пруга је регионална, неелектрифицирана.