У протеклих месец и по дана на градилишту у Прокопу свакодневно се до касно у ноћ паралелно изводе бројни радови на изградњи новог објекта, а број радника на градилишту дневно је и преко седамдесетак и повећава се како се посао приводи крају.
Главна челична конструкција објекта већ се увелико на коти 105 надвила над станичним перонима и колосецима.
Поред челичне конструкције, у току је и монтажа кровних ограда изнад челичне конструкције, раде се фасадни челични стубови, а изводе се и армирано-бетонски, фасадни, зидарски и бројни други радови. Увелико се већ припрема и простор за станичне лифтове.
Нова железничка станица у Београд Центру гради се на коти 105 и биће површине од око 5.600 квадратних метара, у потпуности за потребе пријема и отпреме путника. Пројектована је изнад десет колосека и шест перона и планирано је да се у објекту формирају потребни станични и комерцијални капацитети и садржаји.
Перонски део биће повезан са станичном зградом, биће постављени лифтови, ескалатори и конвејери, а путници ће добити нове чекаонице, благајне и друге садржаје неопходне за функционисање путничког саобраћаја.
Осим што ће нова станична зграда пружити све потребне савремене сервисне услуге путницима и део железничког особља у станици у новој станичној згради добиће савремене и функционалне услове за рад.
Своје просторије у Прокопу имаће запослени из Инфраструктуре железнице Србије и Србија Воза.
Највишим стандардима у путничком железничком саобраћају допринеће и комерцијални корисници станичног простора, пружајући низ пратећих услуга путницима.
Изградњу станичне зграде у Београд Центру финансира партнер у овом пројекту, компанија „Railway City“.
Радови на изградњи нове станичне зграде у Прокопу почели су почетком августа 2022. године. Почетку изградње нове станичне зграде, претходио је завршетак радова на плочи железничке станице Београд Центар, на коти 105, чиме су се стекли услови за почетак изградње нове станичне зграде у Прокопу. Подсећамо да је у станици Београд Центар на коти 105 претходно изграђена, проширена и промењена бетонска конструкција површине од скоро 50 хиљада квадратних метара.
Железничка станица Београд Центар је главна железничка станица од 1. јула 2018. године, када је постала полазна и долазна станица за готово све возове у унутрашњем и међународном путничком саобраћају у Београду.
Међутим, пуни значај, квалитет, ефикасност и сјај Београд Центар показао је 19. марта 2022. године, када је ова железничка станица постала почетна и крајња за возове на првој српској брзој прузи за 200 км/сат, између Београда и Новог Сада.
Изградња нове главне железничке станице Београд, у улици Стевана Филиповића, у Прокопу, почела је 3. децембра 1976. године. Радови су трајали свега две године, да би 1996. били у ограниченом обиму настављени, а затим 2001. године поново потпуно обустављени.
Интензивни радови у Прокопу настављени су тек 3. децембра 2014. године. Овим радовима били су обухваћени реконструкција саобраћајне, грађевинске и електротехничке инфраструктуре. Завршетком ових радова у јануару 2016. године омогућено је одвијање железничког саобраћаја у станици Београд Центар на осам од укупно десет пројектованих колосека, као и пријем и отпрема путника на пет од укупно шест перона.
Изградњом нове станичне зграде у Београд Центру, након скоро пет деценија, огромна инвестиција и финансијска средства уложена у овај пројекат коначно ће бити у пуној мери остварена и стављена у функцију.