Реконструкцијом пруге Тител – Орловат обухваћени су радови на горњем строју пруге, а предвиђено је да трају 200 дана.
На прузи између Титела и Орловата предвиђена је замена шина и прагова, као и посипање новог туцаника. За извођење радова припремљен је потребан материјал, као што су шине, туцаник, затим дрвени и бетонски прагови, као и остали колосечни прибор неопходан за реконструкцију пруге.
У оквиру ових радова биће обновљено и 14 путних прелаза, од којих је један у Перлезу аутоматски, док су остали обележени знацима вертикалне и хоризонталне сигнализације.
„Инфраструктура железнице Србије“ из сопствених средстава финансира извођење радова на деоници између Титела и Орловата.
У првој фази која ће трајати од 6. до 30. септембра предвиђено је да се радови изводе у трајању од шест часова, и то у периоду од 7.00 до 13.00 сати сваког дана. Реч је о припремним радовима, који су неопходно како би извођачи започели реконструкцију пруге.
Од 1. октобра радови ће се изводити у времену од 7 до 17 сати све до окончања посла.
У периоду када не буде радова, одвијаће се теретни саобраћај на деоници од Новог Сада до Орловата и даље према Панчеву, односно Зрењанину, као алтернативним железничким правцима у условима градње пруге за велике брзине од Новог Сада до Суботице. У зависности од интензитета теретног саобраћаја предвиђена је могућност да се радови привремено прекидају на два до три дана, како би се задовољиле потребе привреде.
На овом железничком правцу не одвија се саобраћај путничких возова.
Када радови буду окончани носивост по осовини пруге износиће 22,5 тона, што ће привреди овог региона омогућити најквалитетнији и најефикаснији транспорт робе.
Реконструкција деонице Тител – Орловат представља део обнове алтернативног железничког правца Панчево – Орловат – Нови Сад, са железничком деоницом Орловат – Зрењанин.
Реконструкцију ове пруге изводиће предузеће ЗГОП из Новог Сада, а последњи пут радови на овој деоници извођени су пре више од пола века.