Радови на изградњи брзе пруге дуж целе трасе између Новог Сада и Суботице

Средином јула, у току су грађевински радови и активности дуж читаве трасе будуће брзе пруге, а најинтензивније је на деоници између Новог Сада и Врбаса.

Једно од најактивнијих градилишта је у железничкој станици Нови Сад. У току су радови на реконструкцији трећег и четвртог перона, који обухватају уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице. На другом и трећем перону у станици Нови Сад у току је постављање нових бехатон плоча, као и демонтажа старих мермерних плоча са дела станичне фасаде ка перонима.

У станицама Нови Сад и Техничко-путничка станица Нови Сад у току су радови на изградњи подходника.

У оквиру изградње новог подвожњака у Партизанској улици у Новом Саду, тренутно се на градилиште довозе нови шипови и ради на бетонирању за њихово постављање. Такође, у току је измештање електро инсталација и канализације са локације подвожњака у Партизанској улици у Новом Саду.

У станици Степановићевом у току је изградња арматуре и бетонирање перонских зидова, док су у Кисачу у току припремни радови за изградњу перонских зидова.

На дванаест и по километара дугој деоници Нови Сад – Руменка – Кисач ради се на чишћењу терена, сечењу дрвећа, пироком ископу у изради насипа, у оквиру радова на припреми доњег строја на траси будуће брзе пруге. На овом потезу у току су и геомеханичка испитивања, као и геодетска контрола до сада реализованих активности.

Између Врбаса и Наумовићева почело је уклањање дрвећа и шибља на траси будућег вијадукта код Великог бачког канала, а тренутно су у току радови на изградњи још два надвожњака на овој деоници, као и по једног подвожњака и пропуста.

И најзад, на деоници између Наумовићева и Суботице у току су радови на измештању каблова у зони извођења радова.

У Суботици се граде два нова подвожњака. Радови на првом у Бајнатској улици већ су започели, док је у Лошињској улици  у току измештање каблова за изградњу другог подвожњака.

Пруга Нови Сад – Суботица је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”.  Вредност уговора  је 1,16 милијарди долара.

Рок за завршетак радова је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице.

Posted in Вести.