Средином јула, у току су грађевински радови и активности дуж читаве трасе будуће брзе пруге, а најинтензивније је на деоници између Новог Сада и Врбаса.
Једно од најактивнијих градилишта је у железничкој станици Нови Сад. У току су радови на реконструкцији трећег и четвртог перона, који обухватају уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице. На другом и трећем перону у станици Нови Сад у току је постављање нових бехатон плоча, као и демонтажа старих мермерних плоча са дела станичне фасаде ка перонима.
У станицама Нови Сад и Техничко-путничка станица Нови Сад у току су радови на изградњи подходника.
У оквиру изградње новог подвожњака у Партизанској улици у Новом Саду, тренутно се на градилиште довозе нови шипови и ради на бетонирању за њихово постављање. Такође, у току је измештање електро инсталација и канализације са локације подвожњака у Партизанској улици у Новом Саду.
У станици Степановићевом у току је изградња арматуре и бетонирање перонских зидова, док су у Кисачу у току припремни радови за изградњу перонских зидова.
На дванаест и по километара дугој деоници Нови Сад – Руменка – Кисач ради се на чишћењу терена, сечењу дрвећа, пироком ископу у изради насипа, у оквиру радова на припреми доњег строја на траси будуће брзе пруге. На овом потезу у току су и геомеханичка испитивања, као и геодетска контрола до сада реализованих активности.
Између Врбаса и Наумовићева почело је уклањање дрвећа и шибља на траси будућег вијадукта код Великог бачког канала, а тренутно су у току радови на изградњи још два надвожњака на овој деоници, као и по једног подвожњака и пропуста.
И најзад, на деоници између Наумовићева и Суботице у току су радови на измештању каблова у зони извођења радова.
У Суботици се граде два нова подвожњака. Радови на првом у Бајнатској улици већ су започели, док је у Лошињској улици у току измештање каблова за изградњу другог подвожњака.
Пруга Нови Сад – Суботица је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.
Рок за завршетак радова је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице.