Поред тога, кроз станицу Петроварадин свакодневно пролази укупно 27 Интер Сити Соко возова брзином од 200 километара на сат.
Након радова на реконструкцији који су трајали нешто мање од годину дана, објекат је адаптиран у складу са новим технолошким захтевима брзе пруге и прилагођен планираној намени и смештају додатних садржаја. У станици су замењени и санирани унутрашња и фасадна столарија, зидови, плафони, подови, а обезбеђене су и уређене и просторије за извршно железничко особље.
Уређењем железничке станице Петроварадин на брзој прузи, поред радова на станичном објекту, била је обухваћена је, поред осталог, и реконструкција станичних колосека, затим обнова и изградња перона са надстрешницама и потходником, уградња опреме за информисање и усмеравање кретања путника, као и видео надзор.
И најзад, уређени су и озелењени станични партер и зелене површине, па је Петроварадин добио и леп железнички трг, украшен заставама, чинећи скупа предиван украс овог новосадског насеља.
На тај начин, путницима у Петроварадину, као и у другим станицама дуж прве српске брзе пруге између Београда и Ниша омогућено је лепше и пријатније путовање, враћа се поверење и побољшава углед железнице у јавности, а објекат је постао много функционалнији него пре.
Железничку станицу Петроварадин реконструисала је руска компанија РЖД Интернешнл, која је и градила брзу пругу на деоници између Старе Пазове и Новог Сада.
Нови станични објекат у Петроварадину у потпуности је у складу са предложеним Планом генералне регулације, према коме ће ово насеље бити подељено у пет просторних целина, а управо ће брза пруга Београд – Нови Сад – Суботица ограничавати простор Петроварадинске аде уз обалу Дунава.
Нови петроварадински железнички објекат добија на значају и због чињенице да ће парцела некадашње пруге Петроварадин – Беочин бити пренамењена у зелени коридор, у оквиру којег ће се налазити бициклистичко-пешачка стаза.