На мети крадљиваца су делови контактне мреже, који се зову чврсте тачке. Оне су направљене од носећег ужета, које је од легуре бронзе и дужине су од 100 до 130 метара. Оне служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара. Те чврсте тачке су редовно под напоном од 25 хиљада волти. Крађом чврстих тачака контактне мреже угрожава се њена стабилност , што се одражава на редовитост и безбедност саобраћаја са електро вучом.
„Инфраструктура железнице Србије“ ове крађе редовно пријављује надлежним органима, али се оне интензивно настављају.
„Инфраструктура железнице Србије“ од надлежних државних органа очекује да крадљивци железничких делова и опреме на барској прузи и широм Србије буду откривени и најстроже кажњавани, јер се тим крађама угрожава функционисање, редовитост и безбедност путничког и теретног железничког саобраћаја.
Закон о железници предвидео је да се за уништење, оштећење или крађу делова железничке инфраструктуре, без обзира на њихову количину и вредност може изрећи казна затвора од три месеца до пет година, а у случају да неко лице због тога буде тешко повређено или се начини имовинска штета великих размера, казна затвора може бити и до осам година.
Између Београда и Ваљева украдено је 10 чврстих тачака контактне мреже, укупне тежине око 600 килограма, од чега само у протеклих пар месеци чак четири чврсте тачке, док је дуж барске пруге кроз Србију укупно покрадено 21 чврста тачка.
У протеклих годину дана, на електрифицираним пругама у Србији укупно је украдено 248 чврстих тачака контактне мреже, чиме је „Инфраструктури железнице Србије“ начињена директна материјална штета у износу од око 25 милиона динара (вредност једне чврсте тачке је око 100 хиљада динара). Често се приликом оваквих крађа догађа да лопови оштете изолацију и поломе пантограф контактне мреже, што ствара додатне трошкове и проблеме у функционисању железничког саобраћаја.
Индиректна штета због увођења лаганих вожњи, оштећења на возним средствима превозника и интервенција стручних служби са механизацијом на замени је знатно већа.
Извршена је замена 104 чврсте тачке на територији „Инфраструктуре железнице Србије“, а неопходно је извршити замену још 144 чврсте тачке.
Последња резервна количина ових ужади потрошена је крајем прошле године у дужини од око 6.000 метара и сада су због повећаног броја крађа дуж свих пруга у Србији потребне нове количине
У „Инфраструктури железнице Србије“ у току је процедура за набавку челичног ужета, неопходног за замену украдених чврстих тачака контактне мреже. Планирана је набавка целокупне количине чврстих тачака које недостају, као и резервних количина.
Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије” биле су приморане и пронашле су ново решење, да уместо носећег ужета од бакра за чврсте тачке, за замену користе челичну поцинковану ужад. Вредност челичног ужета је мања од легуре бронзе, па се очекује да ће и то утицати на смањење броја крађа.
Цена једне украдене чврсте тачке на црном тржишту премашује 50.000 динара превасходно због материјала од кога се састоји.