Убрзани радови на реконструкцији пруге Суботица – Хоргош

Колосечна решетка постављена је дуж целе трасе пруге све до Хоргоша, преостало је да се постави од станице Хоргош до државне границе. Шине на овом делу пруге дуге три километра биће постављене током марта.

На путном прелазу Суботица-Јавна складишта завршено је асфалтирање, постављена је гумена подлога, а преостало је да се постави и аутоматизована рампа, имајући у виду да је ово веома фреквентан прелаз, посебно за теретна возила. Почетком марта завршени су и радови на путном прелазу у Палићу, иза зоолошког врта, где је обављено асфалтирање. У Палићу се очекује да ће током марта бити завршени и радови на другом путном прелазу који се налази на главној друмској саобраћајници у овом месту. Од 13 путних прелаза до сада су завршена три, а планирано је да током марта буду завршени и преосталих десет прелаза.

У току су радови на уређењу железничке станице у Палићу, затим у Бачким Виноградима и Хоргошу, који су већим делом завршени тако да ће овим станицама бити бити враћен стари сјај који су деценијама имали и били украс својих насеља. Радовима на станицама предвиђено је да оне добију и нове подходнике – на Палићу и Бачким Виноградима. Нова стајалишта биће изграђена у Хајдукову и Бачким Виноградима и у Суботици – Јавна складишта, где је у току постављање бехатон плоча.

Сви радови на станицама налазе се у завршној фази, углавном су у току керамичарски радови у ентеријеру, као и партерно уређење станицама које обухвата постављање бехатон плоча, клупа, канти за отпатке, окапница.

До Хоргоша су постављени стубови контактне мреже, а када се постави пруга до државне границе уследиће инсталација контактне мреже на стубове који су већ постављени, а потом и завршна фаза испитивања пруге.

Модернизација пруге Суботица – Хоргош почела је 18. октобра 2021. године, у Хоргошу, у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске Виктора Орбана.

Радове изводи конзорцијум ,,Карин Комерц МД“ из Ветерника и „РЖД Интернешнл“, а вредност посла је око 10,2 милијарде динара.

По завршетку модернизације и реконструкције, ова пруга дужине 26,6 километара, биће једна од најмодернијих електрифицираних европских железничких деоница, којом ће возови саобраћати брзином до 120 км/сат, а између Хоргоша и Сегедина путоваће се 35 минута.

Posted in Вести.