Настављају се радови на изградњи брзе пруге Нови Сад – Келебија

„За тачно три године имаћемо изграђену брзу пругу до Мађарске, то је пре краја 2024, док ће Мађари своју деоницу од Србије до Будимпеште завршити у првој половини 2025. године. То је сутра, ту, за само три године. Деценијама нисмо знали шта су пристојан воз и пруга и ретко смо користили железницу“, изјавио је председник Србије Александар Вучић 22. Новембра 2021. Године у Новом Саду, приликом обележавања почетка радова на изградњи брзе пруге Нови Сад – Келебија, и истакао да ће градња брзе пруге значити и виши стандард за грађане, веће плате, и бољу будућност за нашу децу.

Вредност изградње пруге за велике брзине кроз Србију износи око 2,2 милијарде евра, а Србија је на овом пројекту показала да је довољно стабилна и финансијски моћна да реализује овај посао.

Пресудну улогу од прве идеје до реализације овог пројекта имао је председник Србије Александар Вучић, без чијег учешћа и подршке брза пруга кроз Србију не би могла да буде изграђена.

Прва деоница брзе пруге кроз Србију између Београда и Новог Сада завршена је и пуштена у саобраћај.

Радови у Србији почели су августа 2017. године, изградњом највећих инфраструктурних објеката на траси пруге за велике брзине, тунела и вијадукта „Чортановци“ између Старе Пазове и Новог Сада. У протекле четири и по године урађена је комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре, са уградњом најсавременијих сигнално-сигурносних и телекомуникационих уређаја за брзине возова од 200 километара на сат, уз примену Европског система контроле возова – ниво 2.

Између Београда и Новог Сада изграђено је преко 70 нових објеката – тунела, вијадукта, мостова, подвожњака, надвожњака, потходника и пропуста. Највећи и најлепши је три километра дуг вијадукт у Чортановцима, који носи 59 стубова висине и до 26 метара, уз десну обалу Дунава, као и тунел кроз Фрушку Гору са две тунелске цеви укупне дужине од 2,2 километра, али свакако се издвајају и вијадукти у Бешкој, Сремским Карловцима, Земун Пољу, Старој и Новој Пазови и многи други.

Између Београда и Новог Сада реконструисане су и уређене све железничке станице, многе по први пут након више деценија.

Почетком априла очекује се затварање за саобраћај пруге између Новог Сада и Суботице ради даље интензивне изградње брзе пруге на овој деоници.

Изградња брзе пруге ка Суботици и Будимпешти наставља се.

Posted in Вести.