У протеклих пет и по година 31 несрећа као последица струјног удара на српским пругама

Гостујући на ТВ Танјуг, поводом несреће која се догодила у железничкој станици Параћин 26. јула у вечерњим сатима, када је петнаестогодишњи дечак приликом пењања на теретни вагон  тешко повређен од струјног удара из контактне мреже, Станисављевић је истакао да половина од укупног броја погинулих и повређених од 2016. јесу млади, углавном тинејџери старости 14, 15 и 16 година.

Он  је истакао да су последњи случајеви који су се догодили у Руми, где је струјни удар усмртио дечака, и у Параћину, који је од струјног удара задобио озбиљне опекотине, два од укупно пет колико их је било ове године.

Нагласио је да “Инфраструктура железнице Србије“  често апелује и упозорава да је пењање по вагонима, али и ходање по шинама опасно и да се најчешће завршава смрћу или тешким опекотинама и повредама.

-Углавном се млади пењу на теретне вагоне, јер су приступачнији због степеница, и то чине из два разлога – или да би се доказали пред друштвом или да би направили селфи, – истакао је Станисављевић.

Објаснио је и да  није неопходно да се попну на вагон, већ је довољно да упадну у струјно коло које је удаљено и по пет или шест метара од каблова и настрадају или задобију тешке опекотине од струје.

Станисављевић је казао да кроз каблове протиче струја снаге 25.000 волти.

Каже да се са тим проблемом не суочавају само српске железнице већ да је то глобални проблем.

Говорећи о решењима, Станисављевић је објаснио да је немогуће оградити три и по хиљаде километара пруга у Србији, као и да је тешко искључити струју, јер међу вагонима има оних који чекају на саобраћај.

Најбоље решење, истиче Станисављевић, јесте едукација младих и информисање о опасности струјног кола.

– Све наше железничке станице имају окачена упозорења, да није дозвољено кретање по прузи, али и медији нас подржавају и стално преносе наша упозорења и апеле о опасности струјног кола како би се спречили трагични случајеви – рекао је Станисављевић.

Додао је и да су предавачи “Инфраструктуре железнице Србије“ протеклих година обишли велики број основних школа у Србији, како би информисали и  упозорили ученике од првог до четвртог разреда, на све опасности које са собом носе пруга и контактна мрежа изнад ње.

Станисављевић каже да је тај проблем распрострањен по читавој Србији, те да су се несреће на пругама дешавале и у Шиду, Суботици, Јагодини, Руми, Малој Плани, Нишу и у другим местима.

Posted in Вести.