Сарадња са Сименсом на модернизацији српских железница

На састанку је било посебно речи о модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, посебно о изградњи пруге за велике брзине од Београда преко Ниша и Прешева, до државне границе са Македонијом. Поред тога, разговарано је и о набавци електромоторних возова за брзине до 160 км/сат за регионални путнички железнички саобраћај у Србији, могућностима за набавку нових путничких композиција за београдску градску железницу и проширење линија БГ Воза, као и о одржавању 16 Вектрон мултисистемских локомотива, које је од Сименса набавио Србија Карго.

Министар Момировић истакао је да је железнички сектор у Србији у претходном периоду био суочен са бројним тешкоћама, али да се тренутно реализују изузетно велики инфраструктурни и инвестициони пројекти у нашој земљи, како би се овај саобраћајни систем што пре оспособио и вратио на место које му и припада. Подсетио је да се тренутно гради брза пруга на релацији Београд – Нови Сад, али и упознао делегацију Сименса са другим пројектима који се реализују у Србији.

Небојша Шурлан, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ рекао је да је ова железничка компанија данас у бољем стању у односу на претходну годину. Посебно је делегацију Сименса упознао са активностима на изградњи пруге у Крагујевцу Собовица – Лужнице – крак Баточина, дуге 15,7 километара, уз индустријски колосек дужине 890 метара, која је од изузетног значаја за Сименс, који у овом граду има фабрику. Такође, говорио је и о модернизацији пруге Београд – Ниш – Прешево – државна граница са Северном Македонијом, као и о пругама Ниш – Брестовац и Ниш – Димитровград, истичући да сви ови пројекти Србији у будућности треба да обезбеде да до краја 2026. или 2027. године постане главна транспортна раскрсница Југоисточне Европе.

Делегација Сименса истакла је да је ова компанија спремна да пружи подршку железници у Србији у одржавању локомотива и вагона, обезбеђујући сав неопходан тренинг и технологију, као и у обезбеђивању опреме за возове, како би српске железнице стекле још бољу репутацију и биле у равни са најсавременијим стандардима европских железница.

На састанку су присуствовали генерални и извршни директори „Инфраструктуре железнице Србије“, „Србија Воза“ и „Србија Карга“, као и представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Posted in Вести.