Имајући у виду да је овај пројекат један од стратешки најважнијих у Србији, министар Момировић је управо овим обиласком започео активности у новој години, како би се на градилишту уверио како теку радови и упознао са реализацијом посла.
Министар је најпре обишао градилиште друмског надвожњака у Земун Пољу, где радове изводе кинеске компаније, а затим и друмско-пешачког подвожњака у Бешкој, где је извођач руска компанија РЖД „Интернешнл“. Са министром је градилишта на брзој прузи обишао и генерални директор и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
Обраћајући се новинарима на градилишту у Земун Пољу, министар Момировић је истакао да ће до завршетка изградње пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада путем тендера бити набављени и брзи возови који могу да иду 200 километара на сат.
„Врло брзо ћемо потписати и меморандум са нашим кинеским партнерима, али оно што је нама важно јесте да ти возови буду по европском стандарду и да одговорају најквалитетнијим возовима који се возе на европским пругама. То мора да буде до краја године”, рекао је Момировић.
„Сада се налазимо на деоници Београд – Стара Пазова, где раде кинески партнери. Ту је феноменални надвожњак од 295 метара дужине и 18 метара ширине”, рекао је Момировић.
Захвалио је извођачима јер су, каже одржали динамику и нису стали ниједан дан.
Момировић је поручио да немамо више времена да чекамо ни један дан и да морамо још офанзивније да реализујемо пројекте.
„Приоритет број један је да завршимо ову пругу до краја године. Имали смо доста проблема, у почетку је и корона кочила, али мислим да смо успели да превазиђемо све проблеме. Председник је морао да се укључи да би погурао неке ствари и натерао извођаче да поштују уговор. То је сада све иза нас”, казао је министар.
Београд и Нови Сад никад неће бити ближи, нагласио је Момировић. Казао је да ће у оквиру тог пројекта бити изграђен и надвожњак код Батајнице и други надвожњаци, железничке станице и сва друга железничка инфраструктура.
Упитан колико ће коштати карта од Београда до Новог Сада за вожњу брзим возом и да ли је рађена нека студија исплативности тог пројекта, Момировић је рекао да ће пруга свакако бити исплатива, јер ће за само два или два и по сата моћи да се стигне до Будимпеште, као и да ће због тога бити много више туриста и инвестиција у нашој земљи. Министар је казао да је у овом тренутку још рано говорити о томе колика ће бити цена карте.
Радове на друмском надвожњаку у Земун Пољу изводи конзорцију кинеских компанија „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове. Надвожњак дуг 295, широк око 18 метара и треба да замени постојећи путни прелаз на овој локацији. Има две коловозне траке, свака ширине по шест и по метара, као и са обе стране пешачке стазе широке по један и по метар.
Министар Момировић након градилишта у Земун Пољу, обишао је и радове на изградњи друмско-пешачког подвожњака у Бешкој. Радове на овом објекту изводи руска компанија РЖД Интернешнл, у оквиру изградње пруге за велике брзине на деоници Стара Пазова – Нови Сад.
Мансурбек Султанов, директор огранка РЖД „Интернешнл“ за Србију, упознао је министра и госте са реализацијом овог пројекта, похваливши сарадњу са „Инфраструктуром железнице Србије“ као инвеститором.
Момировић је том приликом поновио да ће деоница брзе пруге од Београда до Новог Сада, пројектована за брзине до 200 километара на сат, бити завршена до краја 2021. године.
“Ово је веома комплексан пројекат од највеће важности за нашу државу. Све проблеме које смо имали заједнички смо решили са РЖД-ом и мислим да могу да најавим да ћемо до краја године завршити овај пројекат, иако наша држава није инвестирала у овакве пројекте у последњих 50 година. Захваљујем се Султанову и РЖД-у, која је једна од највећих светских компанија”, рекао је министар Момировић.
Он је том приликом најавио и да ће радови на деоници брзе пруге Београд – Нови Сад који се изводе на територији Новог Сада биће готови крајем фебруара или у марту.
“Искористио бих прилику да захвалим на стрпљењу и разумевању грађанима Новог Сада и да им се извиним. Заиста смо радове који пресецају Темеринску и Венизелосову ставили као апсолутни приоритет. Све време притискамо извођаче да их заврше што пре. Нажалост, нећемо моћи да их завршимо пре краја фебруара или почетка марта”, рекао је министар Момировић.
Друмско-пешачки подвожњак који се гради у Бешкој налази се на укрштању пруге са постојећом Синђелићевом улицом. Висине је 4,6 метара. У току су активности на бетонирању темељне плоче, зидова и пешачке стазе, а овај објекат би требало да буде завршен у марту ове године.