Две нове маневарске локомотиве на српским пругама, за ефикаснији теретни железнички саобраћај

„Инфраструктура железнице Србије“ две нове маневарке набавила је од чешке компаније „ЦЗ Локо“, а у редован саобраћај су укључене након што су извршени сви потребни тестови и добијене дозволе. Чешки стручњаци обавили су и обуку радника за одржавање маневарки.

Нове локомотиве намењене су за маневарски рад и вучу теретних возова брзином до 60 километара на сат. Захваљујући новим локомотивама, „Инфраструктура железнице Србије“ ће много брже и боље моћи да теретним возовима организује транспорт материјала и опреме потребне за реконструкцију железничке инфраструктуре. Истовремено, „Инфраструктура железнице Србије“ ће моћи квалитетније и ефикасније да организује теретни железнички саобраћај на својим пругама, бржим формирањем возова и краћим задржавањем вагона на колосецима.

То ће у складу са потребама допринети и знатно квалитетнијем пријему и отпреми железничких композиција, пре свега у ранжирним станицама, као и у станицама са великим обимом рада. На тај начин, „Инфраструктура железнице Србије“ je у могућности и да оператерима у робном саобраћају пружи услугу на знатно вишем нивоу него дo сада.

Нове маневарке одговарају свим међународним и домаћим стандардима, а уграђена опрема и делови су од реномираних светских произвођача.

Нове маневарке лоциране су у железничким чворовима Београд и Ниш, и већ су се показале као изузетно корисне у обављању редовних задатака „Инфраструктуре железнице Србије“. Тако су, примера ради, до Димитровграда учествовале у превозу скретница за пругу, за завршетак радова у железничкој станици Оџаци превозиле су прагове и туцаник, биле су ангажоване за превоз туцаника за ремонт регионалне пруге Ниш-Зајечар, а у железничком чвору Краљево вукле су помоћни воз.

Вредност две нове маневраске локомотиве износи 2,1 милион евра, а чешка компанија „ЦЗ Локо“ испоручила их је „Инфраструктури железница Србије“ пре уговореног рока, након чега су уследила тестирања и процедура добијања дозвола за саобраћај на српским пругама.

Процена је да нове маневарске локомотиве могу да буду у саобраћају и до тридесет година.

Posted in Вести.