Извршни директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Милан Максимовић и руководство компаније током вечери и ноћи обишло су већи број железничких чворова и станица у Србији, како би се уверили да је све спремно за прелазак на нови ред вожње. Београд, Ниш, Димитровград, Пожега, Краљево, Нови Сад, Суботица, Рума и Шид само су нека од места у којима је контролисана припремљеност запослених и опреме за промену реда вожње.
Традиционално предајом рапорта у поноћ о саобраћајној ситуацији на српским пругама, симболично је обележен прелазак на нови ред вожње.
Први возови који ће у путничком саобраћају кренути по новом реду вожње су БГ Воз, који ће из Београд Центра кренути за Младеновац у 3.45 сати и воз који ће из Београд Центра кренути за Ниш у 4.10 сати.
По новом реду вожње на српским пругама ће саобраћати један превозник у путничком саобраћају „Србија Воз“ и дванаест оператера у теретном железничком транспорту („Србија Карго“ као државни и једанаест приватних превозника).
И у новом реду вожње настављају се велики радови на модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, почев од изградње пруге за велике брзине, преко обнове Коридора 10, па до реконструкције регионалних пруга широм земље. У складу са тим, урађена је и организација путничког и теретног железничког саобраћаја у Србији у наредних годину дана.
Од данас по новом реду вожње на српским пругама саобраћа 322 воза за превоз путника, од којих 22 међународна (од којих тренутно због пандемије Ковида 19 саобраћа само по један вечерњи воз између Топчидера и Бара), 193 у унутрашњем саобраћају и 107 БГ Возова.
У теретном железничком саобраћају по новом реду вожње планирано је 130 редовних и 278 факултативних (саобраћају по потреби) возова у међународном транспорту, док је у унутрашњем саобраћају планиран 61 редован воз и 910 факултативних возова, који ће у наредних годину дана саобраћати по потреби.
Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ испланирале су укупно 2.657 траса возова за потребе путничког и робног железничког саобраћаја у Србији у наредних годину дана.