Са потпредседницом Владе зграду Телекоманде у Макишу посетили су генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан, амбасадор Русије у нашој земљи Александар Боцан – Харченко и директор огранка РЖД Интернешнл Мансурбек Султанов.
Михајловићева је том приликом рекла да је Влада Србије, заједно са председником државе, донела одлуку да улагања у железнички саобраћај буду приоритет, јер нема привредног раста ако се не посветимо развоју железничке инфраструктуре.
“Већ неколико година радимо и уговарамо овај важан пројекат. Садашња улагања у железницу мере се милијардама и износиће седам милијарди уз све пројекте које ћемо радити. Реконструисали смо 550 км регионалних пруга, градимо брзу пругу од Београда до Будимпеште, почећемо изградњу и брзе пруге од Београда до Ниша и од Ниша до Прешева. Зато нам је неопходан сигуран систем праћења железничког саобраћаја, а то је јединствени диспечерски центар, без којег није могуће имати таква улагања и управљање брзим и поузданим системом”, рекла је она.
Потпредседница Владе подсетила је и да се пре 2012. године ниједан евро није уложио у железнице, као и да је нула км пруга реконструисано, јер је неко тада Србију хтео да изопшти из регионалног повезивања и да је затвори.
“Да ли је било незнања, верујем да јесте, али много више намере да Србија не буде на главним коридорима. Свима нам је данас јасно да је за овај део Европе важно да се Србија повезује са регионом и буде незаобилазна саобраћајна рута”, рекла је она.
Михајловићева је додала да ће будући најсавременији Јединствени диспечерски центар имати Оперативно-надзорни центар у Макишу и три регионална диспечерска центра – у Новом Саду, Нишу и Пожеги.
“Радимо са једном од најбољих светских компанија, која већ неколико година ради у Србији. Очекујем да пројектно-техничка документација за нови Јединствени диспечерски центар буде завршена до краја године, а да радови на његовој изградњи започну 2021. године и буду завршени од тада за три године. Заједно смо реконструисали и 77 км пруге од Ресника до Ваљева, а наставићемо и реконструкцију све до границе са Црном Гором, за коју је у току израда пројектно-техничке документације”, рекла је она.
Небојша Шурлан,генерални директор “Инфраструктура железнице Србије”, рекао је да ће се пројекат реализовати са руским партнером РЖД, који већ изводи неколико пројеката у Србији, подсетивши да је последњи систем за праћење железничког саобраћаја направљен још пре 40 година.
“Уговорена вредност пројектовања је око девет и по милиона евра. Припремљен је детаљни пројектни задатак. Радови ће се финансирати из новог руског кредита. Нови диспечерски центар допринеће и повећању нивоа безбедности и сигурности свих учесника у саобраћају”, рекао је он.
Пројекат за градњу Јединственог диспечерског центра заједно раде Саобраћајни институт ЦИП и пројектантска кућа Руских државних железница „НИАС“, на основу Општег пројектног задатка „Инфраструктуре железнице Србије.
Амбасадор Руске Федрације Александар Боцан Харченко изјавио је да је веома задовољан што се још један пројекат реализује у саарадњи са „Руским железницама“.
“Радимо у стратешком партнерству један од најважнијих пројеката, водећих пројеката у железници. Председник Србије и Влада поклањају велику пажњу развоју инфраструктуре и сарадњи са „Руским железницама“. Без сумње пројекат ће бити завршен у оквиру планских рокова и на нивоу најбољих европских и светских стандарда, како имамо и ми у Русији”, рекао је он.
Мансурбек Султанов, директор огранка руске компаније РЖД у Србији, изјавио је да већ седам година ова компанија ради на пројектима у Србији и да су они још један доказ пријатељства две земље и железничких компанија.
“Све се ради на партнерски начин и уз огромно поверење. Радови ће се завршити квалитетно и у року. Овим пројектом обезбедићемо и нова радна места и тренинг центар за будуће диспечере. Студенти са Саобраћајног факултета имаће прилику да се овде обуче и да наставе да раде један овако одговоран посао. Следећи корак је потписивање уговора за почетак извођења радова”, закључио је Султанов.