Лева тунелска цев, која је данас пробијена, дуга је 1.156 метара. Изградња тунела „Чортановци“, обухвата две тунелске цеви, са по једним колосеком, укупне дужине 2.242 метра. Десна тунелска цев, дуга 1.086 метара, пробијена је 3. априла 2020. године, током ванредног стања у Србији.
Михајловићева је овом приликом истакла да се ради о најтежој деоници на железничким градилиштима у овом делу Европе, које је радило и у време епидемије корона вируса, а и данас ради у три смене.
“Велики дан за српску железницу. Ово је пример доброг градилишта и пословања најбољих светских компанија и поносна сам што заједно са њима раде и наше компаније и што наши радници могу да уче и стичу искуства за нове пројекте. На јесен следеће године од Београда до Новог Сада путоваћемо 30 минута”, рекла је она.
Михајловићева је додала и да ће на јесен почети изградња треће деонице брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
“Влада Србије обезбедила је све потребно за наставак градње – гаранције, новац, пројекте. У Србији се сваки дан гради – стотине изграђених километара ауто-путева, брза пруга, граде се нови километри путева. И ако желимо да наши грађани остану да живе у Србији, морамо тако и да наставимо”, рекла је она.
Председник Покрајинске Владе Игор Мировић рекао је да су уложени огромно знање, труд и рад да бисмо данас видели светло на крају овог тунела.
“Деценијама нисмо имали овако велику инвестицију у Србији. Овај пројекат је важан за целу земљу и посебно за Војводину. Ради се сваког дана и радови ће бити завршени у планираном року”, рекао је Мировић.
Директор руске компаније “РЖД интернешенел” за Србију, Мансурбек Султанов, захвалио је Влади Србије и потпредседници Михајловић на великој подршци у реализацији овог пројекта.
“Веома важан дан за нас. Ова пруга остаће на стотине година будућим генерацијама. Радови се изводе и пре рока и верујем да ћемо се у најближој будућности возити брзим возом”, рекао је Султанов.
Пробијању леве тунелске цеви у „Чортановцима“ присуствовао је и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
Тунел и вијадукт „Чортановци“, који се граде у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште, један су од највећих инвестиционих и инфраструктурних пројеката у овом делу Европе.
Радове на изградњи нове пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, изводи руска компанија „РЖД Интернешнл“. Свакодневно на изградњи ове деонице брзе пруге ради и до хиљаду радника, а ангажовано је укупно 86 домаћих и иностраних компанија.
Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ почела је 11. августа 2017. године, вредност пројекта је 337,6 милиона долара, а финансира се из руског кредита за модернизацију српских железница.