Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад (40,4 километра), укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, део су пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 км/сат између Београда и Будимпеште.
Тунел и вијадукт „Чортановци“, који се налазе на деоници пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад, данас су једно од најзначајнијих инвестиционих и инфраструктуних градилишта у овом делу Европе.
И у условима ванредног стања радови се одвијају интезивно и без застоја. „Инфраструктура железнице Србије“, као инвеститор и руска компанија RŽD International, као извођач радова поступају у складу са препоруком државног врха и потпредседнице Владе Србије Зоране Михајловић, да се и у условима пандемије корона вируса одржи и настави реализација најзначајнијих и највећих инфраструктурних пројеката у Србији, уз примену свих заштитних мера.
Тако је, примера ради, средином априла 2020. године на градилишту било дневно око 550 радника који су радили на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“.
Радови на изградњи вијадукта и тунела „Чортановци“ започели су 11.августа 2017.год. Рок за завршетак радова је 52 месеца, односно новембар 2021. године.
Изградња самог вијадукта почела је 1. новембра 2017. године, а рок за његову изградњу је 32 месеца.
До краја 2021. године треба да буде изграђена и деоница отворене пруге између Старе Пазове и Новог Сада, па ће брза пруга на овој релацији у потпуности бити завршена.
Председник Републике Србије Александар Вучић и потпредседница српске Владе Зорана Михајловић најавили су након обиласка градилишта 21. априла да ће брза пруга Београд – Нови Сад бити завршена у октобру 2021. године, дакле пре планираног рока.
Вредност посла на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“ је 337,6 милиона долара, а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница. Радове изводи руска компанија РЖД „Интернешнл“.
На изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“ до сада је завршено око 90 одсто од укупно уговорених радова.
Изградња тунела обухвата две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине око 2,2 километра. Трећег априла 2020.год. пробијена је десна тунелска цев дужине 1.086,5 метар. Радови у тунелу истовремено се изводе са обе стране тунела, што значи да се одвијају из четири различита правца истовремено.
Вијадукт је дужине око три километра и носиће га 59 стубова, од којих је највиши 28 метара. Вијадукт је лоциран непосредно уз десну обалу Дунава и састоји се из две конструкције. Почетак вијадукта повезан је са галеријом за излаз из тунела. Остала конструкција вијадукта поедељена је на пет сегмената.
До сада су завршени радови на изградњи свих 59 носећих стубова и тренутно се изводе радови на изградњи главних носача конструкције вијадукта.