У 2019. години догодио се најмањи број несрећа на путним прелазима, са најмање настрадалих особа посматрано у претходне две деценије.
„Инфраструктура железнице Србије“ остварила је лане највиши ниво безбедности на путним прелазима на годишњем нивоу у периоду од 2001. до 2019. године, односно најбољи резултат у 21. веку.
То је резултат свих активности које „Инфраструктура железнице Србије“ води са циљем повећања безбедности на путним прелазима. „Инфраструктура железнице Србије“ и у 2020. години наставиће реализацију бројних активности које ће допринети даљем повећању нивоа безбедности на путним прелазима. Тако ће и улагања у путне прелазе у 2020. години биће повећана, па су обезбеђена и кредитна средства у износу од 13 милиона долара од Светске банке и 8 милиона евра од Европске банке за обнову и развој, за подизање нивоа безбедности на путним прелазима.
Међутим, за даље подизање нивоа безбедности на путним прелазима, поред улагања „Инфраструктуре железнице Србије“, неопходно је да сви учесници у друмском саобраћају поштују прописе и саобраћајну сигнализацију, како би сачували своје и животе других учесника у саобраћају. Непрописним и неодговорним понашањем на путним прелазима, уништавањем саобраћајних знакова и рампи, возачи друмских возила угрожавају безбедност свих учесника у саобраћају. Зато „Инфраструктура железнице Србије“ и овај пут апелује и упозорава да се поштује саобраћајна сигнализација на путним прелазима, како би се сачували људски животи и ниво безбедности подигао на виши ниво.
На српским пругама у 2019. године догодила се укупно 41 несрећа на путним прелазима, у којима су погинуле две, а повређено 17 особа. Поређења ради, највећи број удеса и незгода на путним прелазима у 21. веку догодио се 2001. године – 114, што је скоро три пута више него у 2019. години. Највише их је на путним прелазима било повређено 2005. године, чак 56, што је преко три пута више од броја повређених особа на путним прелазима у овој години. И најзад, највише особа је погинуло на путним прелазима у овом веку 2002. године, када их је настрадало 28, што је чак четрнаест пута више него у 2019. години.
„Инфраструктура железнице Србије“ у 2019. и 2018. години аутоматизовала је и поставила рампе на укупно 22 путна прелаза у Србији, подижући на тај начин ниво осигурања и безбедности саобраћаја на знатно виши ниво.
Поређења ради, у периоду од 2010. до 2017. године, урађено је обезбеђење укупно 14 путних прелаза, од чега из донације Чешке развојне агенције 12, а из сопствених средстава железнице само два (Мајур и Параћин).
Поред аутоматизације путних прелаза, „Инфраструктура железнице Србије“ предузела је и низ других активности са циљем повећања безбедности на путним прелазима.
Тако је током 2019. и прошле године на укупно 44 путна прелаза постављен видео надзор. Поређења ради, до пре две године само су три путна прелаза у Србији била обезбеђена видео надзором. Са овом активношћу ће се наставити и у наредној години, па се планира да до краја 2020. године на укупно сто путних прелаза буде постављен видео надзор.
По први пут на српским пругама, ниво безбедности на путним прелазима повећан је уградњом вибро трака, соларних маркера и рефлекторског осветљења. Током 2019. и прошле године вибро траке за успоравање друмског саобраћаја постављене су на двадесет путних прелаза, први пут соларни маркери на путу постављени су на пет путних прелаза, а рефлекторско осветљење постављено је на 35 путних прелаза.
У све ове активности у протекле две године „Инфраструктура железнице Србије“ уложила је око 300 милиона динара.
У оквиру активности на редовном одржавању путних прелаза, током ове и прошле године грађевински радови изведени су на преко 100 путних прелаза, а у току је грађевинско уређење још 236 путних прелаза у оквиру пројекта обнове регионалних пруга у Србији.
„Инфраструктура железнице Србије“ је у протекле две године у основним школама широм Србије организовала акцију „Правилно је безбедно“ о правилном и безбедном понашању на путним прелазима и у близини пруге, у којој је учествовало око десет хиљада млађих основаца.
Највиши ниво безбедности биће достигнут на прузи за велике брзине до 200 км/сат, где ће сви путни прелази у нивоу бити денивелисани.