Реконструкција 100 железничких станица у 2019. и 2018. години

„Инфраструктура железнице Србије“ током 2019. и 2018. године радила је на реконструкцији и уређењу укупно 105 станичних зграда, како би оне добиле нови, лепши и функционалнији изглед. Већ је завршена реконструкција укупно 64 станичних зграда, ради се на уређењу још 11 објеката, а у току су припреме за обнову још 30 станица.

На иницијативу потпредседнице српске Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић, да поред пројеката модернизације железничке инфраструктуре и железнички објекти морају бити лепши и уређени како би се вратило поверење јавности, „Инфраструктура железнице Србије“ покренула је програм реконструкције железничких станица широм Србије.

              

Пројекат уређења железничких станица, започет 2018.  године, „Инфраструктура железница Србије“ успешно је наставила и у 2019. , посебно на модернизованим пругама и најзначајнијим железничким правцима.

Програм уређења железничких станица „Инфраструктура железнице Србије“ финансира из сопствених средстава. За две године у рекоснтрукцију станичних зграда „Инфраструктура железнице Србије“ уложила је нешто мање од 300 милиона динара.

                 

Овај пројекат представља  једну од значајних активности „Инфраструктуре железнице Србије“, која треба да допринесе новом и лепшем изгледу железнице, побољша њен углед, поврати поверење у јавности, путницима омогући лепше и пријатније путовање, а корисницима квалитетну и ефикасну услугу и функционалније објекте.

Након деценија небриге о српским железницама у претходном периоду, многе железничке станице биле су оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању. А, управо изглед станица оставља први и најјачи утисак на путнике и кориснике услуга, па је „Инфраструктура железнице Србије“ зато донела одлуку да уређење железничких станица постане један од значајних праваца деловања ове компаније.

                  

Поређења ради,  у  периоду од 2010. до 2017. године на територији „Инфраструктуре железнице Србије“ није уређена ни једна станица.                            

Стари сјај у претходне две године враћен је многим станицама у Србији.

                       

Тако је почетком децембра 2019. године „Инфраструктура железнице Србије“ завршила реконструкцију  железничких станица на прузи између Београда и Ваљева, и то у: Белој Реци, Барајеву, Барајево – Центру, Великом Борку, Степојевцу, Вреоцима, Лазаревцу, Лајковцу, Словцу, Дивцима и Ваљеву. Посао је урађен у сарадњи са друштвено одговорним компанијама, које су својим бесплатним радом подржале уређење ових објеката. Реч је о компанијама: Рај Швелен, АЖД, Миленијум, Сигналинг, Прогрес, Слога, Институт Михајло Пупин и Галеб.

                        

Реч је о прузи која је модернизована 2017. године захваљујући средствима из руског кредита и којом возови саобраћају брзином од 100 километара на сат, након чега је број путника у возовима између Београда  и Ваљева повећан за 70 одсто.

На траси новоуведене линије Крагујевац – Лапово – Младеновац, на којој су возови почели да саобраћају од 1. октобра 2019. године,  уређене су станичне зграде Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка, Кусадак, Ковачевац и Младеновац, као и стајалишта Ратаре и Рабровац.  „Инфраструктура железнице Србије“ реконструисала је пругу Крагујевац – Лапово за брзине од 100 км/сат.   

                          

Током септембра 2019. године уређени су станични објекти између Београда и Вршца, поред осталог, и у Крњачи, Себешу, Панчево Главној, Панчево Вароши, Банатском Новом Селу, Уљми, Банатском Карловцу, Алибунару, Владимировцу и Вршцу. 

Поред тога, ове године уређене су и станице: Сремска Митровица, Пирот, Црвени Крст, Ужице, Ором, Неготин, Бујановац, Прешево, Оџаци, Каравуково и многе друге.

                          

У току су, поред осталог, радови у станицама Краљево, Мали Зворник, Рума, Зајечар, Сврљиг, а у плану су радови на још двадесетак објеката, међу којима и у Јагодини, Вршцу, Тителу, Кули, Петловачи, Лешници, Рашкој, Куршумлији, Књажевцу и Минићеву.

Током 2018. године реконструисане су, поред осталог, и железничке станице у  Врању, Врањској Бањи, Севојну, Лозници, Бору, Драгачеву, Ћићевцу, Лепосавићу и другим местима.

                         

Овај пројекат представља  једну од значајних активности „Инфраструктуре железнице Србије“, којим треба да се побољша углед железнице, поврати поверење у јавности, путницима омогући лепше и пријатније путовање, а корисницима квалитетна и ефикасна услуга и функционалнији објекти.

Posted in Вести.