Прва међународна конференција “Железнички транспорт у савременом свету”, коју су организовале Висока железничка школа струковних студија и Колеџ железничког транспорта УрГУПС факултета у Екатеринбургу, одржана је 12. децембра 2019. године у Београду.
„Железнички транспорт у савременом свету“ окупио је око 120 учесника из девет држава: Русија, Турска, Бугарска, Босна и Херцеговина, Аустрија, Чешка, Хрватска, Словенија и Србија, који су представили радове из великог броја области железнице и железничког транспорта.
Поздрављајући учеснике овог скупа, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ проф. др Мирољуб Јевтић истакао је да се железница у Србији модернизује и напредује захваљујући средствима из руског кредита и сарадњи са Руским железницама и да је сарадња српских и руских железничких високообразовних институција нови корак у унапређењу тих односа.
– Сарадња српских и руских железница, као и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре огледа се кроз два државна кредита Руске Федерације за модернизацију српских железница, од 941 милион долара и 230 милона евра. Модернизација железнице у Србији допринела је да се данас с пуним правом одржи и ова Конференција, а српске железнице постану део европске заједнице модерних железница – нагласио је Јевтић.
Помоћник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за железнички саобраћај Лазар Радаковић, истакао је да је поред великих инвестиционих пројеката на железници, деловање свих институција и повезивање и проширивање знања данас велики изазов.
„Модернизација железнице, улагање у железнички саобраћај и повећање безбедности неодвојиви су од школовања стручњака, размене искустава и примене стечених знања у пракси, што су битни сегменти реформе и трансформације железнице“, рекао је Лазар Радаковић, помоћник министарке за железнице и интермодални транспорт у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре на отварању конференције.
„Министарство је спровело низ мера како би се железнички систем трансформисао и постао модернији и конкурентнији. Поред великих инвестиционих пројеката, сведоци смо смене генерација, и проширивање знања је велики изазов, чему доприносе ове две установе“, навео је Радаковић.
Домаћин конференције, професор др Зоран Бундало, директор Високе железничке школе струковних студија, захвалио се Министарству на подршци и препознавању важности ове конференције и истакао је да је повод за њено одржавање и 63. године рада Високе железничке школе струковних студија и девет деценија рада Колеџа железничког транспорта из Екатеринбурга, Руска Федерација.
-Од свог оснивања до данас, Високу железничку школу завршило је више од 6.000 студената и она данас представља центар из кога се регрутују млади, који ће учествовати у стварању савремене железнице у Србији.
Иначе, Високу железничку школу струковних студија тренутно студира 442 студента, од чега су 42 одсто девојке.
Сергеј Тјутјуков, доцент Колеџа железничког транспорта из Екатеринбурга, честитао је на организовању ове прве Конференције, као и на споразуму двеју школа што је, како је оценио, наставак одличне сарадња железничара Русије и Србије и два народа. Он је, такође, најавио и наставак ове конференције за јесен 2020. у Екатеринбургу.
Конференцији су присуствовали, поред осталих, генерални директори железничких компанија, као и представници једанаест домаћих и иностраних компанија из железничке привреде.
Учествујући у организацији конференције, “Инфраструктура железнице Србије” значајно доприноси успостављању веза између важних високошколских установа и утиче на осавремењивање и враћање железнице на колосек на којем је раније била.