У недељу, 15. децембра 2019. године, на српским пругама ступа на снагу нови железнички ред вожње, који ће важити до 12. децембра 2020. године.
Железнички саобраћај на српским пругама по новом реду вожње у наредних годину дана одвијаће се у условима највећих и најзначајнијих радова на реконструкцији и модернизацији железничке инфраструктуре у нашој земљи деценијама уназад, за које је Влада Републике Србије обезбедила више милијарди евра, што ће допринети да српске железнице постану интегрални део европских железница.
По новом реду вожње у путничком железничком саобраћају свакодневно ћемо имати 353 воза на међународним и домаћим релацијама. Од тог броја, свакодневно ћемо имати у међународном саобраћају 24 поласка, у унутрашњем даљинском и локалном 229, а у београдској градској железници БГ Воз сто полазака свакога дана.
Међународни путнички саобраћај
Из Србије ће и по новом реду вожње међународни путнички возови директно саобраћати до Грчке (Солун), Мађарске (Будимпешта), Црне Горе (Бар), Бугарске (Софија), Словеније (Љубљана) и Хрватске (Загреб), а из ових градова и до бројних других европских метропола. И наредне године јутарњи и вечерњи возови ће између Србије и Црне Горе саобраћати на релацији Топчидер-Бар-Топчидер, док ће возови за Солун и Софију и по новом реду вожње саобраћати само током летње сезоне, такође из железничке станице Топчидер.
Свакога дана ће по један воз саобраћати између Новог Сада и Будимпеште, као и између Београд Центра и Загреба, док ће воз између Београд Центра и Љубљане преко Шида, Загреба и Добаве саобраћати у периоду од 15. децембра ове године до 13. јануара 2020. године, као и у периоду од 20. јуна до 15. септембра 2020. године.
У пограничном саобраћају свакодневно ће саобраћати по два воза између Богојева и Ердута, а по један између Димитровграда и Софије.
Унутрашњи путнички саобраћај
У унутрашњем путничком саобраћају свакодневно ће на српским пругама бити 229 возова. Из железничке станице Београд Центар свакога дана ће полазити пет возова за Вршац, по четири за Ниш и Ужице, два за Ваљево и по један за Сремску Митровицу, Пријепоље Теретну, Лесковац, Шид, Лапово и Зворник.
Највећу новину у унутрашњем путничком саобраћају свакако представља новоуведени воз између Београд Центра и Зворника, који ће из Зворника полазити у 7.20 сати и у главни град стизати у 11.46 сати, а у повратку кретати из станице Београд Центар у 14.02 сати и стизати у Зворник у 18.14 сати.
БГ Воз
Београдска градска железница БГ Воз сваког радног дана ће имати сто полазака на територији српске престонице. Новина је увођење у саобраћај БГ Возова на релацији Лазаревац – Ресник – Овча – Лазаревац, поред већ постојећих линија Овча – Батајница – Овча, Ресник – Овча – Ресник и Младеновац – Београд Центар – Младеновац. Између Ресника и Овче, односно Батајнице и Овче БГ Воз ће саобраћати на сат времена, док ће у шпицевима ићи нешто чешће и то на 20, односно 30 минута.
Теретни железнички саобраћај
И док је у путничком железничком саобраћају и даље само један оператер, државна компанија „Србија Воз“, у робном транспорту поред државне компаније „Србија Карго“, већ на српским пругама имамо још шест превозника, али и још три компаније које железнички транспорт обављају само за сопствене потребе.
По новом реду вожње на српским пругама ће бити 2.148 теретних возова, што је за 337 више него у досадашњем реду вожње. Број међународних теретних возова повећан је за 58, и то на граничним прелазима Шид – Товарник, Суботица – Келебија, Вршац – Стамора Моравита и Димитровград – Калотина Запад. На граничном прелазу Суботица – Келебија и приватни превозници добили су међународне пограничне теретне возове, а у складу са потребама превозника конструисана је и нова траса између Хрватске и железничке станице Нови Сад Ранжирна, преко граничног прелаза Богојево – Ердут.
У унутрашњем робном саобраћају број возова по новом реду вожње повећан је за 176, а чак пет оператера имаће од недеље више возова на домаћим релацијама него до сада.