Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, рекла је 4. октобра, после седнице Радне групе за праћење реализације инфраструктурних пројеката на територији АП Војводине, да ће Влада Србије наставити да улаже у инфраструктуру у Војводини и у новом инвестиционом циклусу.
Михајловићева је после седнице Радне групе, којој је присуствовао и покрајински премијер Игор Мировић, рекла да је сврха ове радне групе да се пројекти заједнички ефикасно реализују и да грађани Србије виде резултат.
Она је рекла да се са кинеском компанијом воде разговори у вези са изградњом Фрушкогорског коридора, на којем се очекује да би радови могли да почну идуће године, а оквирна процењена вредност је око 600 милиона евра. “Влада Србије је формирала и радну групу за пројекат Војвођанског П, односно изградњу ауто-пута Београд-Зрењанин и Зрењанин – Нови Сад, за који се такође разговара са кинеским компанијама, и за шта очекујемо да наредних месеци буде позната и процењена вредност радова”, рекла је Михајловићева.
Потпредседница Владе је додала и да се значајан део саобраћајница који ће се обнављати у оквиру трогодишње конструкције око 5.000 километара магистралних и регионалних путева, укупне вредности око милијарду евра, налази управо на територији Војводине.
-Следеће године почињемо радове на брзој прузи Нови Сад – Суботица, рекла је потпредседница Владе и нагласила да се заједнички ради и реализује све што се договори и да је то јако важно, а да грађани Војводине и Србије могу да виде шта је све урађено.
Мировић је захвалио потпредседници Владе на заједничком раду у области инфраструктуре у Војводини и истакао да су главне теме разговора били изградња брзе пруге Београд-Будимпешта, изградња Фрушкогорског коридора, улагања у пречистаче отпадних вода, као и нови пројекти у области путне инфраструктуре, попут обилазница око Темерина и Кањиже.
Изградња брзе пруге највећи пројекат у историји Војводине
-Прва и најважнија ствар је да изградња нове пруге Београд – Нови Сад тече несметаном динамиком и сва су очекивања да ће до краја 2021. године, онако како је држава то и замислила, до новембра 2021. године бити завршена. У недељу сам са једном делегацијом обишао радове у Чортановцима, и уверио се да се тамо и недељом одвијају радови. Велика и охрабрујућа вест је да се реализују све потребне припреме да током марта наредне године почне и други важан пројекат, можда и најважнији гледајући вредност и технички веома сложен, а то је изградња пруге Нови Сад – Суботица. И онда би до 2024. године имали 200 километара нове, ултрабрзе , савремене железничке трасе која ће повезати највеће градове у Србији – Београд, Нови Сад и Суботицу. То је за Војводину од огромног, непроцењивог значаја, – рекао је покрајински премир Игор Мировић.
“Најзначајнији инфраструктурни пројекти у Србији одвијају се управо на територији Војводине. Војводина се, уз помоћ Владе Србије, и свега што сама ради у области инфраструктуре, из недеље у недељу мења и могу да се виде обновљени путеви и пруге и нови објекти у области заштите животне средине, као што су између осталог нове фабрике воде”, рекао је Мировић.
Према његовим речима, људи и даље не могу да замисле да ће возом од Београда до Суботице стизати за сат и петнаест минута и да им је то толико далеко да једноставно не могу да виде, али да ће то тако бити.
-Изградња пруге за велике брзине од Београда до Суботице, чија је вредност око две милијарде евра, највећи је посао у историји Војводине. Већи посао био је само изградња каналске мреже Дунав – Тиса – Дунав, истакао је Мировић.
Мировић: Железница веома добро ради свој посао
Покрајински премијер говорио је и о реконструкцији регионалних пруга у Војводини.
-Огроман је значај обнове регионалних пруга у Војводини. Само у прошлој години обновљено је 120 километара регионалних пруга у Војводини, а велики су планови и за наредне године. Многе општине добијају нове инвеститоре и обновљене регионалне пруге од изузетног су значаја са аспекта брже комуникације људи, превоза робе и транспорта између општина. Да није обновљена пруга Београд – Орловат – Римски Шанчеви, не би био могућ железнички транспорт између Београда и Новог Сада током изградње пруге за велике брзине на овој траси. Обнова регионалних пруга јесте приоритет и ми смо се упознали и са плановима, – рекао је Мировић, и посебно истакао:
– Ако могу да приметим као грађанин, железница веома, веома добро ради свој посао. Управа железнице и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре које координира, све што смо планирали, што је држава планирала, ми смо реализовали, – истакао је покрајински премијер Игор Мировић.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић на седници Радне групе за праћење реализације инфраструктурних пројеката на територији АП Војводине говорио је о реконструкцији регионалних пруга и плановима за наредни период.