Железнички саобраћај на релацији Стара Пазова – Нови Сад од 1. фебруара 2019. године биће обустављен, због радова на изградњи пруге за велике брзине до 200 километара на сат на овој деоници међународне железничке магистрале.
То значи да од 1. фебруара 2019. године неће бити возова између Београда и Новог Сада у путничком и у теретном железничком саобраћају.
Досадашњи радови на деоници Стара Пазова – Нови Сад извођени су у условима функционисања железничког саобраћаја, што је омогућавала железничка тријангла у Голубинцима. Међутим, планирани интензивнији и свеобухватнији радови захтевали су обуставу железничког саобраћаја на овој деоници, како би се радови одвијали брзо и ефикасно. Истовремено, изградња пруге за велике брзине није могућа уз одвијање железничког саобраћаја, јер би покушај организовања саобраћаја у таквим условима драстично угрозио безбедност саобраћаја.
Радове на изградњи пруге Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“ изводи руска компанија РЖД Интернешнл, а пројекат се финансира из руског кредита.
Радови на реконструкцији пруге Стара Пазова – Нови Сад почели су 16. марта 2018. године. Вредност уговорених радова износи 247,9 милиона долара, а рок за њихов завршетак је 48 месеци. До сада је положено првих десетак километара пруге за велике брзине.
Градилиште вијадукта и тунела „Чортановци“ једно је од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе. Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ почела је 11. августа 2017. године. Рок за завршетак радова је 52 месеца, односно новембар 2021. године, а вредност посла је 337,6 милиона долара. Граде се две тунелске цеви, обе дужине по 1,1 км, док ће вијадукт бити дужине 2,9 км и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара. До сада је завршено око 47 одсто радова на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“.
Потпуна обустава железничког саобраћаја између Старе Пазове и Новог Сада због изградње пруге за велике брзине од 1. фебруара 2019. године, уз преусмеравање превоза алтернативним правцем, прецизирана је Првим изменама и допунама Изјаве о мрежи за ред вожње 2018/2019. године, од 15. августа 2018. године.
У путничком железничком саобраћају „Србија Воз“ је од 1. фебруара 2019. године променио организацију путничких возова у међународном и унутрашњем железничком саобраћају.
Тако у међународном саобраћају неће саобраћати возови између Београда и Беча, са поласком из станице Београд Центар у 7.13 сати, а из Беча у 8.42 сати. Такође, неће саобраћати ни међународни возови између Београда и Будимпеште, са поласком из станице Београд Центар у 21.15 сати и из Будимпеште у 22.15 сати. Међународни воз који је по реду вожње из Београд Центра за Будимпешту Келети полазио у 11.13 сати, од 1. фебруара полазиће из Новог Сада у 10.57 часова до Keлебије, са преседањем из Келебије у 14.46 сати за станицу Будимпешта Келети, док ће воз који је по реду вожње полазио из Будимпеште Келети за Београд Центар полази у 7.57 сати, сада полазити у 11.57 сати до Kelebiе, са преседањем из Келебије у 15:41 сати за Нови Сад.
Возови у унутрашњем путничком железничком саобраћају, од 1. фебруара 2019. године саобраћају само на релацији Нови Сад – Суботица – Нови Сад, док ће саобраћај путничких возова бити обустављен на релацији Београд Центар – Нови Сад – Београд Центар.
Када је реч о теретном железничком саобраћају, „Инфраструктура железница Србије“ омогућила је да се од 1. фебруара 2019. године комплетан теретни железнички саобраћај са пруге Стара Пазова – Нови Сад, преусмери на помоћни превозни правац Панчево – Орловат – Римски Шанчеви – Нови Сад.
„Инфраструктура железница Србије“ до 31.01.2019. завршила је реконструкцију око 106,5 километара пруге Панчево – Орловат – Римски Шанчеви – Нови Сад. “Инфраструктура железница Србије“ ће током фебруара реконструисати још око 5,5 километара пруге између Ковачице и Уздина, али радови на овој деоници неће утицати на редовно и несметано функционисање железничког саобраћаја између Панчева и Новог Сада, као ни на смањење њеног осовинског оптерећења.
Укупна вредност радова на реконструкцији заобилазне пруге Панчево – Орловат – Нови Сад износи око 6,8 милијарди динара.
Радовима на реконструкцији пруге обухваћени су замена колосека, прагова и туцаника, замењене су скретнице, санирана клизишта и очишћени одводни канали дуж трасе ове пруге.
Након реконструкције пруге Панчево – Орловат – Нови Сад, брзина возова на овом правцу у теретном железничком саобраћају од 30 км/сат повећана је на 60 км/сат. Поред тога, повећано је и осовинско оптерећење ове пруге са 18 на 22,5 тона по осовини, што ће омогућити да између Панчева и Новог Сада саобраћају знатно дуже и теже теретне железничке композиције, а самим тим и већу безбедност саобраћаја и пропусну моћ на овом правцу.