Радници извршних служби, њих четрдесет троје, које је “Инфраструктура железнице Србије“ након спроведеног јавног конкурса примила у радни однос на одређено време од годину дана, до полагања стручног испита, почели су да раде 15. маја.
Посао је добило 24 отправника возова и 19 саобраћајно транспортних радника, а радиће у железничким чворовима Ужице, Суботица и Рума, где је то било и најпотребније.
Отправници возова послове на одређено време обављаће у железничким чворовима Суботица и Ужице. Интересантно је да се за посао отправника возова пријавило чак четири пута више кандидата неко што је тражено.
Зато су по први пут пријављени на конкурсу за отправнике возова полагали тест знања и познавња прописа, на основу чега је „Инфраструктура железнице Србије“ у радни однос примила најбоље кандидате.
Према речима Милоша Јоксовића, шефа Организационе целине за саобраћајне послове Суботица, који је задужен и за обуку приправника, млади људи су били неопходни у овом железничком чвору, јер постоји мањак кадрова на пословима отправника возова, с обзиром да је један број уз отпремнине напустио железницу крајем прошле године.
- Најбољи на конкурсу и тестирању
Приправници треба да буду дисциплиновани, пажљиви и вредни, јер је посао отправника возова изузетно одговоран, – каже Јоксовић, и објашњава да приправници свакога дана од 7 до 9 сати ујутру имају теоријску наставу, а након тога практичну обуку.
Поред отправника возова, од 15. маја је у „Инфраструктури железнице Србије“ почело да ради и 19 саобраћајно транспортних радника, од којих је 16 примљено у Руми, а троје у Суботици.
„У току је обука за теоријску оспособљеност за рад под надзором у почетку. Настава се одржава у дане викенда. Половином јула наћи ће се на терену, предвиђено је да нови запослени раде на пружним прелазима на прузи Шабац – Лозница“, – каже мр Памела Ерцеговац, помоћник шефа Организационе целине за саобраћајне послове Рума.
Пријем запослених у „Инфраструктури железнице Србије“ реализован је уз сагласност Владе Републике Србије, на основу образложеног предлога „Инфраструктуре железнице Србије“..
Реализација планираног пријема запослeних у извршним службама спроведена је са циљем увођења професионализације у пословању Друштва и подмлађивања постојећег кадра запослених, узимајући у обзир чињеницу да је просечна старост у Друштву нешто више од 46 година.
Новопримљени запослени наподељеног су мишљења да је посао на железници остварење њиховог сна, да су задовољни што су на конкурсу и тестирању могли да покажу своје знање и квалитет и да се им први утисци о приправничкој обуци више него позитивни.
- Породична традиција
„ Одмалена сам маштао да радим у железници, одрастао сам уз возове и пругу, зато сам и уписао железничку школу у Новом Саду, коју сам завршио 2013. године. Чекао сам своју шансу и ево коначно сам у железници. Срећан сам, јер тако настављам и породичну традицију, пошто ми је и отац отправник возова у Лозници и надам се да ћу и ја једног дана постати отправник возова. Први утисци овде у Руми су ми изузетно лепи, а стичем нова знања“, каже Немања Максимовић (23 године), будући скретничар.
„Од малих ногу волим возове и срећан сам што сам дошао у железницу. Ово је код мене традиција, јер ми и отац и брат раде у железници. Осам година радио сам као војник по уговору у Војној полицији у Београду, обезбеђивао сам зграду Министарства одбране у Немањиној, све друге важне објекте као и личности, а плата је била много већа. Ипак је на крају превагнула љубав према железници и после осам година одлучио сам да напустим војску, када сам сазнао за конкурс и пријавио сам се да бих радио као скретничар. Радићу као скретничар у Лозници, а жеља ми је да се усавршим за отправника возова“, прича Дарко Станисављевић (28 ), из Лешнице, будући скретничар.
Милош Перовић (33) из Суботице, будући отправник возова, каже да је од колега који раде на железници сазнао за конкурс и да се одмах пријавио. И он потиче из железничке породице, а након различитих послова које је претходних година радио, одмах када је чуо за конкурс пријавио се, иако је био свестан да ће и плата у почетку бити нижа.
„Тата ми је 35 година радио у железници и то ми је био сан од детињства. У Београду сам завршила Железничку школу, али никада нисам радила у струци. Радила сам неке друге послове, али сам седам година чекала на овакву прилику. Ово је сада стварно остварење неког мог професионалног сна. За сада је све боље него што сам се надала, – каже Невена Милојевић (25) из Јагњила код Младеновца, будући отправник возова.
Жељко Милинковић (26), из Ужица, будући отправник возова, на сајту „Инфраструктуре железнице Србије“ видео је конкурс и одмах се пријавио.
- Остварење професионалних жеља
И Силвија Панић (23) из Параћина, будућа отправница возова, потиче из железничке породице.
„Много ми је драго што сам успела на конкурсу за отправника возова, јер ми је одмалена жеља била да радим на железници. Мој отац је почео своју железничку каријеру управо овде у Ужицу, затим смо се преселили у Параћин, одакле долазим, а отац ми и сада ради у железници. Управо због тате сам се определила за железницу, као мала долазила сам на станицу где је радио као отправник возова, гледала сам све те дугмиће и како светли табла, много сам волела да стављам црвену капу на главу. Како би остварила ту своју жељу, још пре четири године завршила сам Средњу железничку школу у Београду и сада сам коначно добила посао у Ужицу, где ми је лепо јер у овом граду имам пуно родбине, тако да сам као код куће. – рекла је Силвија.
„Инфраструктура железница Србије“ је компанија која се захваљујући процесу свеобухватне модернизације, реформама и актуелним пројектима убрзано развија и напредује, па је као таква све атрактивнија за запошљавање извршног особља, као и стручних, високообразованих кадрова.
Подсећања ради, крајем 2017. године „Инфраструктура железнице Србије“ у радни однос примила је десет високообразованих и стручних инжењера са потребним лиценцама, који ће радити на управљању пројектом изградње пруге за велике брзине Београд – Будимпешта.
Пријем у радни однос 43 отправника возова и саобраћајно транспортних радника представља наставак планске кадровске политике коју спроводи „Инфраструктура железнице Србије“.