Пројекат пруге Београд–Будимпешта допринеће остваривању транспортног умрежавања, као и протоку људи и робе, чиме ће се подстаћи креирање логистичких траса и дистрибутивних центара, а дугорочно и приступ новим тржиштима. Према речима премијера Вучића, пруга између Београда и Будимпеште биће финансирана из кинеског кредита.
О вредности те инвестиције, у чијој реализацији учествују Србија , Кина и Мађарска тек треба да се преговара. Оквирним споразумом, који је потписан између Србије и Кине, планирано је да учешће робе и услуга из Србије буде 46 одсто. Он је истакао да су јасни и услови кредита кинеске Ексим банке за финансирање ове пруге, са годишњом каматом до два одсто. Када је реч о планској документацији за изградњу пруге Београд-Будимпешта, Србија је за око 10 месеци у предности у односу на Мађарску, па ће раније кренути у тај посао.
Током одржавања самита, министар рударства и енергетике у Влади Републике Србије Александар Антић потписао је Оквирни споразум о модернизацији и реконструкцији пруге Београд–Будимпешта.
– Реализацијом Уговора о модернизацији пруге Београд – Будимпешта који је потписан са самиту у Кини, скратиће време путовања између ова два града са осам на мање од три сата, а возови ће на тој релацији ићи брзином од око 200 километара на сат, рекао је генерални директор “Инфраструктуре железница Србије” Горан Максић.
Максић је прецизирао да је укупна дужина пруге око 340 километара, с тим што је на територији Србије 184, а на територији Мађарске 166 километара.– Постојећа пруга на српској територији има један колосек и у лошем је стању, па је сада потребно осам сати да би се возом стигло од Београда до Будимпеште. Након модернизације, у оквиру које је планирана изградња двоколосечне пруге, време путовања ће се скратити на мање од три сата. То ће допринети већој конкурентности железнице, јер сада губи трку на тој рути у односу на друмски саобраћај – истакао је Максић
– На Самиту у Кини потписан је општи уговор о модернизацији и реконструкцији мађарско-српске железничке везе на територији Србије између Владе Србије као финансијера, Инфраструктура железнице Србије АД као инвеститора и кинеског конзорцијума као извођача радова. Вредност уговора биће познат након потписивања комерцијалног уговора, чије је закључивање предвиђено најкасније до 30. новембра 2016. године. Пре тога је потребно да се усвоји идејни пројеката за две деонице и то од Београда до Старе Пазове и од Новог Сада до Суботице, и да републичка ревизиона комисија усвоји тај идејни пројекат – објашњава Максић.
Потенцијални кредитор овог пројекта је кинеска “Ексим банка” од које би финансијер и инвеститор, у року од 15 дана од дана закључења комерцијалног уговора, требало да траже одобрење кредита.– У уговору су дефинисане обавезе инвеститора и извођача радова. Железнице треба да припреме документацију, и да заврше процес експропријације земљишта које ће се користити за пројекат. Кинези су задужени за изградњу, набавку и уградњу материјала у железничку инфраструктуру. Обавеза извођача је да обезбеди 54 одсто учешћа услуга и роба кинеског порекла, док учешће услуга и роба некинеског порекла може да буде 46 одсто – прецизирао је он.