Прелазак рударског роторног багера преко барске пруге

Због преласка великог роторног багера „Глодар 10“ Рударског басена Колубара преко барске пруге, „Инфраструктура железнице Србије“ обуставила је железнички саобраћај између Вреоца и Лазаревца на 72 сата. Планирано је да обустава железничког саобраћаја на овом делу барске пруге траје до среде, 18. септембра до 10.30 сати.

У понедељак, 16. септембра у преподневним сатима, рударски роторни багер тежак преко 1.600 тона прешао је барску пругу недалеко од железничке станице Вреоци, крећући се са површинског копа „Поље Д“ Рударског басена Колубара на нови угљенокоп „Радљево“ код Уба.

Да би овај багер прешао преко барске пруге, неопходно је било да осим обуставе железничког саобраћаја, „Инфраструктура железнице Србије“ на овом делу барске пруге  демонтира делове железничке инфраструктуре и контактну мрежу, а након преласка багера поново оспособи пругу за саобраћај.

               

У том периоду путници возова који саобраћају између Топчидера и Бара, аутобусима ће организовано бити превожени између Лазаревца и Топчидера, а у саставу тих возова неће бити вагона за превоз праћених аутомобила. Аутобуски превоз путника организује железничка компанија за превоз путника „Србија Воз“.

И за путнике возова у унутрашњем железничком саобраћају на релацијама  Београд Центар – Ужице – Београд Центар и Београд Центар – Пријепоље теретна – Београд Центар, у наведеном периоду организован је аутобуски превоз на релацијама између Београд Центра и Лазаревца, односно Београд Центра и Ваљева.

                    

У овом периоду између Београд центра и Ваљева неће саобраћати возови у унутрашњем путничком саобраћају који полазе из Београд Центра у 03.45 и у 11.00 сати, као и из Ваљева за Београд Центар у 15.00 сати, док ће путници воза који полази из Ваљева у   5.35 сати  за Београд Центар на целој траси између ова два града бити превезени аутобусима.

Велики роторни багер „Глодар 10“ висок је око четрдесет метара и креће се брзином од 4 до 6 метара у секунди, а за растојање од 24 километра између два копа потребно му је месец дана.

                   

Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ и „Електропривреде Србије“ заједничким радом и ангажовањем успешно и ефикасно реализовали су ову несвакидашњу и комплексну активност преко барске пруге.

На тај начин „Инфраструктура железнице Србије“ дала је велики допринос електро енергетском систему Србије, јер стручњаци наводе да би да је овај багер демонтиран и пребачен у деловима, за његово поновно склапање требало више од пола године.

                    

 

 

 

Објављено у Вести