Za rekonstrukciju staničnih zgrada ove godine 100 miliona dinara, naredne godine još toliko

„Infrastruktura železnice Srbije“ u 2018. godini izdvojila je 100 miliona dinara za sanaciju i uređenje staničnih zgrada, pa će do kraja ove godine  dvadesetak železničkih objekata širom Srbije dobiti lepši, bolji i funkcionalniji izgled.

Za 2019. godinu „Infrastruktura železnice Srbije“ planiraće još 100 miliona dinara za rekonstrukciju staničnih zgrada, pa će zahvaljujući tim sredstvima u ovoj i narednoj godini veći broj železničkih stanica širom Srbije biti obnovljen i uređen.

Na taj način, pored kapitalnih infrastrukturnih projekata i obnove regionalnih pruga u zemlji, „Infrastruktura železnice Srbije“ i uređenjem staničnih zgrada doprinosi novom i lepšem izgledu železnice u Srbiji, u korist potreba svih korisnika usluga.

Tako je samo prošle nedelje završena rekonstrukcija železničkih stanica Sevojno i Vranjska Banja, a pri kraju su i radovi u železničkoj stanici Vranje.

Železnička stanica Sevojno – pre i posle rekonstrukcije

   

Nakon 45 dana radova završena je rekonstrukcija železničke stanice Sevojno, koja je obuhvatila sanaciju krova i fasade, zamenu stolarije i parterno uređenje, a vrednost posla iznosila je oko 2,8 miliona dinara.

Završena je i rekonstrukcija železničke stanice Vranjska Banja, a u okviru radova vrednih oko devet miliona dinara urađena je sanacija fasade i krova, zamena spoljne stolarije, a kompletno je uređen i prostor oko objekta.Sama stanična zgrada u Vranjskoj Banji izgrađena je 1889. godine i od tada do danas nije bilo njene ozbiljnije rekonstrukcije.

Železnička stanica Vranjska Banja – pre i posle rekonstrukcije

             

U okviru rekonstrukcije pruge Šabac – Loznica – Brasina, kompletno je rekonstruisana i uređena železnička stanica Loznica, u šta je uloženo oko pet miliona dinara, a obavljeni su radovi i u železničkim stanicama Bor (krov, peroni) i Lajkovac (mokri čvor).

              

Pri kraju su radovi na rekonstrukciji železničke stanice u Vranju, koji su počeli 8. juna i čija je vrednost oko 18 miliona dinara. Stanična zgrada izgrađena je 1889. godine i pod zaštitom je Zavoda za zaštitu spomenika kulture, a poslednji put je bila ozbiljnije rekonstruisana posle Drugog svetskog rata. Rekonstrukcija stanične zgrade obuhvata radove na fasadi i krovnoj konstrukciji objekta,  krečenje i zamenu stolarije u samoj stanici, ali i kompletno renoviranje čekaonice, vestibila, službenih prostorija.

Železnička stanica Vranje – pre i pri kraju rekonstrukcije

           

U toku su radovi i na kompletnoj sanaciji staničnih zgrada u železničkim stanicama Mladenovac, Lapovo i Lapovo Varoš, a u toku je tenderska procedura za izbor izvođača radova na sanaciji krova u železničkoj stanici Šid. Tenderska procedura za izbor izvođača radova u toku je i za sanaciju stanične zgrade u Leposaviću, uz procenjenu vrednost posla oko 1,2 miliona din.

U 2018. na staničnim zgradama izvedeni su radovi vredni:  u Novom Sadu   4,4 miliona dinara (sanacija vestibila, oštećenja na fasadi i mokrih čvorova), zatim u Nišu 2,5 miliona dinara (sanacija peronskih nadstrešnica), u Jajincima 0,8 miliona dinara (sanacija krova), Dragačevu 1,5 miliona dinara (sanacija krova) i u Džepu 350 hiljada dinara (sanacija krova).

Radovi manjeg obima obavljaju se i u stanicama Lazarevac i Ćićevac, a planirana je i sanacija krovne konstrukcije u stanicama Šid i Rgotina.

Ukoliko bude preostalo sredstava namenjenih uređenju staničnih zgrada u ovoj godini, planirano je da se prema prioritetima izvedu radovi i u drugim železničkim stanicama, među kojima su: Perlez, Petlovača, Sombor, Ruma, Prijepolje, Niška Banja i stanica Crveni krst u Nišu.

Posted in Vesti.