Potpisan Memorandum o rekonstrukciji pruge Beograd – Zagreb

Potpredsednica srpske Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović i ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Oleg Butković u Beogradu 9. marta potpisali su Memorandum o saradnji na unapređenju efikasnosti železničkog saobraćaja između Srbije i Hrvatske.

Na konferenciji za novinare nakon potpisivanja Memoranduma potpredsednica srpske Vlade Zorana Mihajlović izjavila je da je to prvi opipljiv rezultat posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića Hrvatskoj, na poziv hrvatske predsednice Kolinde Grabar Kitarović.

“U narednih mesec dana biće poznati detalji o statusu projektne dokumentacije i dogovoreni naredni koraci u postupku apliciranja za sredstva EU. Naš plan je da pruga Beograd-Zagreb bude rekonstruisana za brzinu od 160 kilometara na sat, čime će se vreme putovanja skratiti sa sadašnjih 7,5 sati na najviše četiri sata”, rekla je Mihajlovićeva i podsetila da je vrednost radova na teritoriji Srbije 250 miliona evra.

Potpredsednica Vlade Srbije rekla je i da će sledeće nedelje biti formirane zajedničke radne grupe na nivou državnih sekretara, na kojima će biti definisano šta je do sada urađeno u Srbiji i Hrvatskoj na rekonstrukciji železničke magistrale Beograd – Zagreb, a da će se u narednih mesec i po dana precizno znati šta sve predstoji da se uradi i najavila da je sledeći ministarski sastanak planiran već krajem maja.

Potpisivanju Memoranduma prisustvovala je i ministarka za evropske integracije Srbije Jadranka Joksimović. Ona je istakla da će Srbija i Hrvatska zajednički aplicirati za sredstva iz međunarodnih fondova, kako bi pruga Beograd – Zagreb bila rekonstruisana i modernizovana, jer je reč o transevropskoj saobraćajnici, koja je izuzetno važna zbog povezivanja u regionu, ali i sa državama Evropske unije.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske, Oleg Butković, rekao je da je rekonstrukcija pruge Beograd-Zagreb trenutno jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u regionu i prioritet za Hrvatsku, budući da se nalazi na panevropskom Koridoru 10 koji povezuje ne samo Hrvatsku i Srbiju, već i druge evropske zemlje na pravcu od istoka ka zapadu Evrope. On je istakao da je jedan deo novca već investiran u prethodnom periodu uz pomoć sredstava EU, a da preostalih milijardu evra takođe najvećim delom planiraju da obezbede uz podršku Evropske Unije.

Memorandum o saradnji radi unapređenja efikasnosti železničkog saobraćaja između Srbije i Hrvatske koji je danas potpisan, između ostalog, predviđa saradnju na modernizaciji železničke infrastrukture, olakšavanje postupaka na železničkim graničnim prelazima između dve države, kao i zajednički nastup prema EU fondovima i drugim međunarodnim institucijama u vezi sa modernizacijom pruge Beogad-Zagreb na Koridoru 10.

Potpisivanju Memoranduma prisustvovale su danas i delegacije srpskog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao i javnih preduzeća iz dveju zemalja, a tome su prethodili i međusobni radni sastanci.

U tim radnim sastancima učestvovao je, a zatim i prisustvovao potpisivanju Memoranduma generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić.

Međunarodna pruga Beograd – Zagreb duga je oko 412 kilometara. Kroz Srbiju prolazi u dužini od oko 116 kilometara, i to na deonici Beograd – Šid.

Reč je o dvokolosečnoj, elektrificiranoj pruzi, koja je projektovana za brzine od 120 kilometara na sat.

Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju. Brzina vozova od Batajnice do Šida je 100 kilometara na sat. Deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i brzina vozova je između 40 i 80 kilometara na sat.

Desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida je u lošijem stanju. Na deonici Ruma – Šid, dužine 60 kilometara, brzina vozova iznosi između 30 i 50 kilometara na sat.

Pruga Ruma – Golubinci (17,9 km), na međunarodnoj železničkoj magistrali Beograd – Šid – Zagreb, rekonstruisana je i modernizovana iz ruskog kredita 2015. godine. Vrednost radova iznosila je 12,9 miliona dolara, a nakon rekonstrukcije deonica Ruma – Golubinci je osposobljena za brzine od 120 km/sat.

Dnevno između Beograda i Zagreba saobraćaju po dva putnička voza.

Putovanje iz Šida do Beograda traje jedan sat i 50 minuta, a iz Beograda do Šida, pošto voz saobraća kolosekom koji je u lošijem stanju dva sata i 45 minuta.

Posted in Aktuelni događaji, Vesti.