Spojeni lukovi novog „Žeželja“

Spajanjem Žeželjevog mosta konačno je završeno bombardovanje koje je počelo 1999. godine. Žeželjev most danas je simbol sjajne budućnosti, jer se nalazi na jednom od najvažnijih evropskih koridora i deo je najvećeg svetskog projekta „Jedan pojas, jedan put“, rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture“, prof. dr Zorana Mihajlović, danas, 22. oktobra, prilikom obilaska gradilišta novog Žeželjevog mosta, preko Dunava u Novom Sadu, povodom spajanja lukova sa novosadske i petrovaradinske strane na centralnom rečnom stubu.

„Dok stojim ovde ne mogu da se ne setim da je 23. aprila 1999. godine u NATO bombardovanju, koje je trajalo 78 dana, srušen ovaj most. To bombardovanje prestalo je u petak, u 17.25, kad je su dve obale Dunava ponovo spojene, a iz te ružne prošlosti Žeželjev most nam donosi i sjajnu budućnost“, rekla je Mihajlovićeva posle obilaska gradilišta Žeželjevog mosta sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem i šefom Delegacije EU u Srbiji, Semom Fabricijem.

Ona je naglasila da Žeželjev most, kojim će vozovi ići 150 kilometara na sat, ne samo da se nalazi na najvažnijem pravcu u ovom delu Evrope, Koridoru 10, već je i deo trase buduće brze pruge Beograd-Budimpešta.

SPOJENI LUKOVI NOVOG „ŽEŽELJA“

„Novi Sad je sa Žeželjevim mostom ušao na mapu najvećeg globalnog projekta „Jedan pojas, jedan put“. Ovakvi projekti važni su za budućnost Srbije, jer znače više investicija i više posla“, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da su problemi u realizaciji projekta rešeni zahvaljujući tome što su svi učesnici u projektu radili kao tim, i posebno se zahvalila radnicima i izvođaču, koji je održao reč i završio spajanje u dogovorenom roku.

Predsednik pokrajinske Vlade Igor Mirović, rekao je da je danas veliki dan za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju, jer će most biti deo modernizovane pruge najpre od Beograda do Novog Sada, a u drugoj fazi i do Budimpešte.

SPOJENI LUKOVI NOVOG „ŽEŽELJA“

„Hvala Vladi Srbije, a posebno potpredsednici Vlade koja je zajedno sa svojim saradnicima „muški“ gurala ovaj projekat, za čiju realizaciju je bilo potrebno na dnevnom nivou koordinirati više učesnika u projektu i rešavati brojne tehničke probleme“, rekao je Mirović i dodao da će se pravi značaj ovog projekta shvatiti kad se vozom od Novog Sada do Beograda bude putovalo četrdesetak minuta.

Šef Delegacije EU u Srbiji, Sem Fabrici, rekao je da je spajanje Žeželjevog mosta značajna prekretnica u realizaciji projekta i podsetio da je Evropska unija bila uključena od najranije faze i donirala ukupno 34 miliona evra.

SPOJENI LUKOVI NOVOG „ŽEŽELJA“

„Žeželjev most važan je za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju u celini, jer je deo jednog od glavnih koridora u ovom delu Evrope, Koridora 10, ali i deo nove transportne politike Srbije, koja je deo procesa pristupa Srbije Evropskoj uniji“, rekao je Fabrici.

Španska kompanija „AZVI“, koja je izvođač radova na izgradnji novog Žeželjevog mosta, u petak 20. oktobra na ventralnom rečnom stubu u sredini Dunava spojila je lukove sa bačke i sremske strane. Na taj način, stvoreni su uslovi za nastavak izgradnje železničkih i drumskih saobraćajnica preko Žeželjevog mosta. Uz pomoć barži i specijalnih konstrukcija do središnjeg stuba dovučen je duži luk od 219 metara sa bačke strane. Prethodno je, početkom septembra već na sredini reke bio postavljen i luk sa sremske strane, dugačak 177 metara.

SPOJENI LUKOVI NOVOG „ŽEŽELJA“

Novi Žeželjev most imaće dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklističke staze. Most je izgrađen od čelićne konstrukcije, sa dva luka i jednim rečnim stubom. Žeželjev most je ukupne dužine 474 metara i širine 31 metar, a težina čelične konstrukcije je skoro 12 hiljada tona.

Pored izgradnje Žeželjevog mosta, biće izgrađene i pristupne saobraćajnice.

Čitava investicija izgradnje novog Žeželjevog mosta vredna je 51 milion evra, a investiciju vodi železnička kompanija „Infrastruktura železnice Srbije“.

Posted in Aktuelni događaji, Vesti and tagged .