Spajanjem Žeželjevog mosta konačno je završeno bombardovanje koje je počelo 1999. godine. Žeželjev most danas je simbol sjajne budućnosti, jer se nalazi na jednom od najvažnijih evropskih koridora i deo je najvećeg svetskog projekta „Jedan pojas, jedan put“, rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture“, prof. dr Zorana Mihajlović, danas, 22. oktobra, prilikom obilaska gradilišta novog Žeželjevog mosta, preko Dunava u Novom Sadu, povodom spajanja lukova sa novosadske i petrovaradinske strane na centralnom rečnom stubu.
„Dok stojim ovde ne mogu da se ne setim da je 23. aprila 1999. godine u NATO bombardovanju, koje je trajalo 78 dana, srušen ovaj most. To bombardovanje prestalo je u petak, u 17.25, kad je su dve obale Dunava ponovo spojene, a iz te ružne prošlosti Žeželjev most nam donosi i sjajnu budućnost“, rekla je Mihajlovićeva posle obilaska gradilišta Žeželjevog mosta sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem i šefom Delegacije EU u Srbiji, Semom Fabricijem.
Ona je naglasila da Žeželjev most, kojim će vozovi ići 150 kilometara na sat, ne samo da se nalazi na najvažnijem pravcu u ovom delu Evrope, Koridoru 10, već je i deo trase buduće brze pruge Beograd-Budimpešta.
„Novi Sad je sa Žeželjevim mostom ušao na mapu najvećeg globalnog projekta „Jedan pojas, jedan put“. Ovakvi projekti važni su za budućnost Srbije, jer znače više investicija i više posla“, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da su problemi u realizaciji projekta rešeni zahvaljujući tome što su svi učesnici u projektu radili kao tim, i posebno se zahvalila radnicima i izvođaču, koji je održao reč i završio spajanje u dogovorenom roku.
Predsednik pokrajinske Vlade Igor Mirović, rekao je da je danas veliki dan za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju, jer će most biti deo modernizovane pruge najpre od Beograda do Novog Sada, a u drugoj fazi i do Budimpešte.
„Hvala Vladi Srbije, a posebno potpredsednici Vlade koja je zajedno sa svojim saradnicima „muški“ gurala ovaj projekat, za čiju realizaciju je bilo potrebno na dnevnom nivou koordinirati više učesnika u projektu i rešavati brojne tehničke probleme“, rekao je Mirović i dodao da će se pravi značaj ovog projekta shvatiti kad se vozom od Novog Sada do Beograda bude putovalo četrdesetak minuta.
Šef Delegacije EU u Srbiji, Sem Fabrici, rekao je da je spajanje Žeželjevog mosta značajna prekretnica u realizaciji projekta i podsetio da je Evropska unija bila uključena od najranije faze i donirala ukupno 34 miliona evra.
„Žeželjev most važan je za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju u celini, jer je deo jednog od glavnih koridora u ovom delu Evrope, Koridora 10, ali i deo nove transportne politike Srbije, koja je deo procesa pristupa Srbije Evropskoj uniji“, rekao je Fabrici.
Španska kompanija „AZVI“, koja je izvođač radova na izgradnji novog Žeželjevog mosta, u petak 20. oktobra na ventralnom rečnom stubu u sredini Dunava spojila je lukove sa bačke i sremske strane. Na taj način, stvoreni su uslovi za nastavak izgradnje železničkih i drumskih saobraćajnica preko Žeželjevog mosta. Uz pomoć barži i specijalnih konstrukcija do središnjeg stuba dovučen je duži luk od 219 metara sa bačke strane. Prethodno je, početkom septembra već na sredini reke bio postavljen i luk sa sremske strane, dugačak 177 metara.
Novi Žeželjev most imaće dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklističke staze. Most je izgrađen od čelićne konstrukcije, sa dva luka i jednim rečnim stubom. Žeželjev most je ukupne dužine 474 metara i širine 31 metar, a težina čelične konstrukcije je skoro 12 hiljada tona.
Pored izgradnje Žeželjevog mosta, biće izgrađene i pristupne saobraćajnice.
Čitava investicija izgradnje novog Žeželjevog mosta vredna je 51 milion evra, a investiciju vodi železnička kompanija „Infrastruktura železnice Srbije“.