Brza i efikasna sanacija oštećenog tunela na barskoj pruzi, 15. avgust 2016.

Zbog  vremenskih nepogoda i obilnih kiša, u nedelju 7. avgusta 2016. godine u 14.40 došlo je do odrona u tunelu „Petrovac“ na barskoj pruzi, kod Velike Župe, između stanica Prijepolje teretna i Lučice, što je dovelo do potpunog prekida železničkog saobraćaja.

Stručne ekipe su izlaskom na teren, utvrdile da se radi o velikom otvoru na kaloti tunela,  prečnika 3 metra, da su užad kontaktne mreže pokidana, kao i da su usled odrona, nastala oštećenja pragova i koloseka. Naredna tri dana, neprekidno je dolazilo do obrušavanja i ispadanja zemljanog materijala, te je ulazak u tunel bio nemoguć. Odmah po smirivanju odrona, priteklo je  u pomoć  pet rudara iz rudnika Štavalj, koji su pružili radnicima Infrastrukture psihološku podršku i ušli sa njima na mesto odrona.

S obzirom da je barska pruga jedna od glavnih žila kucavica za privredu kako Srbije, tako i Crne Gore, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ a.d. Dušan Garibović i Milan Šegan, izvršni direktor za upravljanje železničkom infrastrukturom, odmah su došli na lice mesta i sa inžinjerima pristupili ekspeditivnom rešavanju ovog ni malo jednostavnog poduhvata. Angažovane su državne i privatne firme iz Užica i Beograda i nabavljene specijalizovane mobilne mašine, pomoću kojih su radnici „Infrastrukture železnice Srbije“, iz čvora Užice, danonoćno radili na raščišćavanju tunela i izbacivanju preko 100 kubika obrušenih betonskih obloga, gline i zemlje.

Odmah nakon što su raskrčili teren, naši radnici su postavili skele, kako bi se moglo prići oštećenju na visini od 3,5 metara i ručno napunili otvor sa preko 150  džakova građevinskog materijala. U međuvremenu, kao prva pomoć, od kolega, železničara iz Crne Gore, nabavljeno je sedam remenata, čeličnih prstenova za oblaganje tunela, kojima je noćas učvršćen sam epicentar oštećenja, a u toku je izrada desetine neophodnih ankera i remenata, koji će biti postavljani.

Od danas, a nakon završetka postavljanja prvih remenata, povezuje se i postavlja pokidana kontaktna mreža, za koju je neophodno oko 12 časova. Zamenjeni su oštećeni pragovi i kolosek, kojima je  drezinom u više navrata prekontrolisana funkcija i bezbednost. Iako prognoze eksperata nisu bile optimistične, upornošću poslovodstva Infrastrukture i napornim radom, voljom i željom svih aktera u ovom poduhvatu, došlo se do neverovatnih i vidljivih rezultata, za samo nekoliko dana.

Projekat za ovu prvu intervenciju je urađen, a paralelno se radi na izradi projekta za celokupnu sanaciju tunela, koji će takođe uskoro biti gotov, i radiće se bez potpune obustave železničkog saobraćaja. Samom ovako kompleksnom i rekordnom sanacijom, urađena je priprema za naredne faze rekonstrukcije tunela.

S obzirom na brzu reakciju čelnika Infrastrukture i na permanentno angažovanje naših radnika, očekuje se završetak sanacije tunela i ponovno uspostavljanje, kako teretnog, tako i putničkog saobraćaja do kraja nedelje.

Objavljeno u Protekli događaji i označeno .