Од 1. октобра између Крагујевца и Лапова нови возови кренуће реконструисаном пругом брзином од 100 километара на сат, са везом у Младеновцу за БГ Воз, која ће путницима омогућити да поуздано и брзо стигну до центра главног града.
У железнички саобраћај од 1. октобра уводи се нови воз, који ће из Крагујевца полазити у 04.09 сати и у Лапово стизати у 4.40 сати, а у Младеновац у 05.43 сати. У Младеновцу ће путници моћи да преседну у БГ Воз и у 06.07 сати кренути за Београд Центар. У железничку станицу Београд Центар овај воз стиже по реду вожње у 07.30 сати.
Путници из станице Београд Центар могу да крену БГ Возом у 15.56 сати и да стигну у Младеновац у 17.20 сати. Почев од 1. октобра, уводи се у саобраћај нови воз који ће свакодневно полазити из Младеновца у 17.25 сати и стизати у Лапово у 18.19 сати, а у Крагујевац у 18.56 сати.
Осим ових возова, који из Крагујевца и Лапова преко Младеновца остварују саобраћајну везу са Београдом, од 1. октобра биће уведен у саобраћај још један пар возова између Крагујевца и Лапова.
Тако ће свакодневно воз из Крагујевца полазити у 20.30 сати и стизати у Лапово у 21.01 сати, док ће воз из Лапова полазити у 3.25 сати и стизати у Крагујевац у 3.56 сати.
Возови између Крагујевца и Младеновца стају у следећим железничким станицама: Јовановац, Бадњевац, Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка и Кусадак. БГ Воз стаје у свим станицама и стајалиштима између Младеновца и Београд Центра.
Увођење у саобраћај нових возова између Крагујевца и Лапова, омогућено је захваљујући реконструкцији 28 километара ове пруге, први пут након пола века.
Од 1. октобра, након завршетка реконструкције пруге, возови ће између Крагујевца и Лапова моћи да саобраћају брзином од 100 км/сат, а осовинска носивост пруге биће повећана са досадашњих 18 на 22,5 тона по осовини.
„Инфраструктура железнице Србије“ у претходних нешто мање од седам месеци, реконструисала је ову пругу сопственим средствима, радном снагом и механизацијом, у оквиру трогодишњег програма обнове регионалних пруга у Србији.
Вредност радова износи укупно 11 милиона евра. Радови су обухватили замену шина, прагова и туцаника, као и регулисање колосека.
Због вишедеценијског неодржавања пруге, између Крагујевца и Лапова пре реконструкције брзине возова биле су смањене на свега 40 километара на сат, са већим бројем деоница на којима је она била ограничена на свега 10 – 30 километара на сат.
Пруга Крагујевац – Лапово изграђена је 1887. године. Изградња пруге Крагујевац – Лапово почела је 1885. године, а пруга је предата у саобраћај 3. марта 1887. године. Пруга Лапово – Краљево прва је у Србији коју је изградила и њоме управљала држава, док су претходне пруге у нашој земљи градили и експлоатисали француски концесионари.
Последњи пут реконструкција ове пруге урађена је пре 50 године.
За 2020. годину планирана је и реконструкција пруге Крагујевац – Краљево (56,6 км).