Четрнаестогодишња девојка из Лучана синоћ око 18.30 сати у железничкој станици Пожега задобила је тешке телесне повреде опасне по живот, када ју је ударила струја из контактне мреже, приликом покушаја да се због фотографисања попне на теретни вагон.
Повређена девојка са великим опекотинама најпре је превезена у Општу болницу у Ужице, а одатле у Београд.
Према информацијама запослених у железничкој станици Пожега, са девојком у друштву био је још један младић. Они су се најпре фотографисали на пасарели у станици Пожега, а затим дошли до теретних вагона који су се налазили на станичним колосецима чекајући даљу вожњу.
Девојка се најпре попела на прелазницу између два вагона, а затим кренула да се попне на врх теретних кола. Реч је о вагону за превоз расутих терета.
Том приликом девојка је ушла у струјно коло контактне мреже изнад вагона, у којој је напон струје 25 хиљада волти.
Од силине струјног удара девојка је са тешким опекотинама пала између четвртог и петог колосека. Железничко особље у станици Пожега чуло је прасак и видело девојку како пада са теретног вагона.
„Инфраструктура железнице Србије“ изражава жаљење због несреће која се синоћ догодила у железничкој станици Пожега, али и овом приликом подсећамо да због великог напона струје од 25 хиљада волти који пролази кроз контактну мрежу, није неопходно да се она додирне па да се доживи струјни удар. Довољно је да се само уђе у струјно коло, које може бити и до два метра удаљено од контактне мреже.
„Инфраструктура железнице Србије“ и овај пут упозорава на велику опасност коју са собом носи неодговорно пењање најчешће младих на железничке вагоне, јер се такви поступци по правилу завршавају струјним ударом и најчешће трагично.
„Инфраструктура железнице Србије“ још једном апелује зато на све, а посебно на младе, да се не пењу на вагоне и да се не приближавају контактној мрежи, јер такво понашање не представља игру и најчешће се завршава трагично. Неодговорним поступцима као што је пењање на вагоне угрожава се сопствени и други животи.
Вагони се у железничким станицама налазе на пругама, где им је и место. „Инфраструктура железнице Србије“ не може да огради све своје пруге и станице како би спречила овакве случајеве. За тако нечим не постоји било каква саобраћајна, функционална или економска оправданост, нити се то ради било где у свету.
И поред појачаних мера физичког обезбеђења станица и железничких објеката, нема начина да се овакви случајеви спрече, осим да сви буду свесни опасности коју са собом носе пруга, вагони и контактна мрежа и да понашање буде одговорно и прописно.
Само на тај начин и заједничким ангажовањем свих могу се спречити овакви случајеви и предупредити несреће услед струјног удара проузрокованог уласком у зону опасности од високог напона у контактној мрежи.