Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да је у реновирање железничке станице уложено 65 милиона евра.
Додао је и да ће почетком септембра бити завршене све друге станице на прузи Нови Сад – Суботица, те да у августу почињу прво статичке, а након тога и динамичке пробе на овој деоници.
“Очекујемо да средином октобра почну пробне вожње на релацији Нови Сад Суботица и то ће трајати око два месеца. Наша процена је да ћемо најкасније почетком децембра имати редован саобраћај на тој прузи”, истакао је Весић.
Према његовим речима, вожња од Београда до Суботице трајаће сат и десет минута, а од Новог Сада до Суботице нешто мање од четрдесет минута, док ће кроз железничку станицу Нови Сад дневно пролазити 150 возова.
“У Новом Саду ће бити командна соба којом ће се контролисати комплетан саобраћај између Новог Сада и Суботице. Када будемо почели да возимо од Београда до Будимпеште имаћемо мађарску царину на станицама Београд, Нови Сад и Суботица, а српску у Будимпешти, те неће бити стајања на граници”, додао је Весић.
Возови од Новог Сада до Суботице ићи ће од 5 сати ујутру до 22 увече, а министар је најавио и реконструкцију неколико регионалних пруга и бирање пројектанта заједно са Светском банком за пругу Београд – Вршац – Румунија.
Председница Покрајинске владе Маја Гојковић је рекла да ће грађани сада на најмодернији, безбедан и најбржи начин моћи себи да обезбеде карте.
“Ова инвестиција је важна за нас и један од симбола града Новог Сада. Путници који долазе из Европе кажу да ово изгледа боље него њихове железничке станице. Ово постаје аеродром Новог Сада и Војводине, нама је ово нешто најважније”, рекла је она.
Тренутно дневно око 11.000 путника путује између Новог Сада и Београда, а отварањем пруге до Суботице, очекује се да број буде и већи.
“Почетком јесени, када студенти крену, биће већи број студената који неће тражити станове у Београду већ ће после наставе моћи да се врате кући у Нови Сад, што у данашње време јако значи”, истакла је Гојковић и најавила да ће на деоници брзе пруге Нови Сад – Суботица бити дванаест станичних објеката, од којих је чак пет проглашено за културно добро, те да ће Врбас, Руменка и Ловћенац добити новоизграђене модерн станичне објекте.
Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић рекао је да је при реновирању сачувана аутентичност Железничке станице Нови Сад.
– Ово је веома важан пројекат за Нови Сад. Ово је само један у низу пројекта које држава финансира у нашем граду – изјавио је градоначелник Новог Сада Милан Ђурић и захвалио ресорном министарству и Покрајинској влади на подршци пројектима који се реализују на територији Новог Сада.
“Мислим да ће путници који буду користили и ову салу, али и возове, бити презадовољни. Ово је само један у низу пројеката које држава финансира у Новом Саду, имамо и коридор, и четврти мост и многе друге пројекте”, рекао је он.