Mодернизованом и електрифицираном пругом Суботица – Сегедин кренули путнички возови

Радови су кренули 18. октобра 2021. године у железничкој станици Хоргош, а њихов почетак свечано су означили председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан.

Возови између Суботице и Сегедина саобраћају по пет пута дневно из оба правца, а путовање траје укупно око један сат и тридесет минута, укључујући и царинске и полицијске процедуре.

Међународна пруга Суботица – Сегедин је интероперабилна, па три пута дневно возови из Суботице саобраћају и мађарским пругама до Сегедина, док два пута дневно возови Мађарских железница пролазе и пругом кроз Србију, од границе до Хоргоша и Суботице.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић дочекао је 28. новембра 2023. године у железничкој станици Палић министра грађевинарства и саобраћаја Мађарске Јаноша Лазара, који је допутовао првим путничким возом из Сегедина.

Модернизацијом пруге Суботица – Хоргош била је обухваћена реконструкција и електрификација 26,6 километара колосека на овој деоници. Пруга је оспособљена за брзине до 120 километара на сат, а изграђена су и електроенергетска постројења.

Изграђени су нови инфраструктурни објекати, као што је подвожњак у Суботици, затим два подходника у Палићу и Хоргошу, као и два стајалишта – Јавна складишта Суботица и Хајдуково.

За потребе ове модернизоване пруге изграђена су и четири објеката за сигнално-сигурносна и телекомуникациона постројења, и то у станицама Палић, Бачки Виногради и  Хоргош, као и на стајалишту Јавна складишта Суботица, а ново железничко постројење изграђено је и у станици Бачки Виногради.

На свих тринаест путних прелаза на овој прузи уграђени су савремени сигнално-сигурносни и телекомуникациони уређаји, чиме је безбедност саобраћаја подигнута на знатно виши ниво.

У железничкој станици Хоргош уређено је и свих пет станичних колосека, од којих су прва два  за путнички, а остали за теретни железнички саобраћај.

Реконструисане су станичне зграде у Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу. Све приступне саобраћајнице су асфалтиране, а постављена је хоризонтална и вертикална сигнализација.

Ова, сада модерна и електрифицирана пруга, са реконструисаним станичним зградама, које су задржале аутентичност, заблистала је пуним сјајем дуж овог дела војвођанске равнице. Путницима су у новим објектима на располагању лепе чекаонице и шалтер сале, а реновиране службене просторије, опремљене најсавременијом техником, омогућавају железничком особљу квалитетне услове за рад.

Пруга Суботица – Хоргош – граница са Мађарском пре реконструкције била је неелектрифицирана, регионална, прекогранична пруга, која повезује регионалне центре на територији Србије и Мађарске. Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 км до Сегедина. Изграђена је 1885. године, као део тада изузетно значајне железничке магистрале Баја – Суботица – Сегедин.

Уговорена вредност изградње пруге Суботица-Хоргош  износила је око 10,2 милијарде динара, док је Идејни пројекат финансирала Европска Унија у оквиру ИПА програма Мађарска – Србија. Радове је извео конзорцијум компанија ,,Карин Комерц МД“ из Ветерника и „РЖД Интернешнл“.

Реконструкција пруге и успостављања саобраћаја путничких возова између Суботице и Сегедина представља симбол пријатељства две суседне земље, али представља и најаву много већег и значајнијег пројекта Србије и Мађарске, а то је изградња брзе пруге између Београда и Будимпеште

Пруга Суботица – Хоргош ће се у станици Суботица прикључивати на брзу пругу Београд – Будимпешта. На српској и на мађарској територији представљаће алтернативни правац за одвијање саобраћаја возова, посебно теретних.

Posted in Вести.