Изградња брзе пруге Нови Сад – Суботица у пуном јеку: положено oko 15 километара шина

Само средином јула  је из Кине стигло 216 комада шина, сваки дужине од по 50 метара, укупне тежине око 650 тона.

У протеклих годину дана урађено је 76 одсто радова на доњем строју,  67 одсто радова на изградњи мостова, пропуста и подвожњака, а дуж читаве трасе изводе се радови на изградњи контактне мреже, телекомуникација, сигнализације, станичних зграда и других објеката.

До сада су изведени радови у вредности од скоро четрдесетак одсто укупне вредности посла.

Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108 километара. 

То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. 

Вредност уговора  је 1,16 милијарди долара.

Уговорени рок за завршетак радова је до краја августа 2025. године, али је планирано да радови буду завршени до краја 2024. године. 

Председник Александар Вучић, визионарски је иницирао и покренуо пројекат изградње брзе пруге кроз Србију, пружа му максималну подршку и редовно прати његову реализацију. Приликом обиласка градилиштa на брзој прузи Нови Сад – Суботица 14. јануара ове године у Степановићеву, председник Вучић је рекао да радови иду брже од рокова јер су се кинески извођачи потрудили да ураде све што је могуће и да сматра да ће пруга бити завршена пре краја 2024. године.

Рачунамо да све ово можемо да завршимо до краја 2024. године, што ће бити много пре мађарске стране, – поручио је тада председник Вучић.

На траси брзе пруге Нови Сад – Суботица започели су радови на највећем броју од укупно 58 нових објеката који ће бити бити изграђени. На овој деоници за возове брзине 200 километара на сат биће изграђено 30 надвожњака, 13 подвожњака, 5 галерија, као и по два пешачко-бициклистичка потходника и потпорне конструкције уз галерију.   

Најтежи и најсложенији објекат је вијадукт у Врбасу дуг 1.465 метара, а граде се и остали највећи објекти, као што су вијадукти у Малом Иђошу, Змајеву, Степановићеву, Ловћенцу и Бачкој Тополи.  

На траси брзе пруге биће изграђене и четири мостовске конструкције преко канала Дунав-Тиса-Дунав.

Најинтензивнији су радови у железничкој станици Нови Сад. У току су радови на изградњи путничког и теретног потходника, затим перонских зидова и надстрeшница,  постављању лифтова, термоизолацији, реконструкцији саме станичне зграде, као и зграде Електровучне подстанице.

Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица: Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и три нове станице са станичним капацитетима: Руменка, Врбас и Ловћенац.

Радови су у току у свим овим објектима. Граде се потходници, перонски зидови и надстрешнице, реконструишу се станичне зграде.

Пројекат модернизације пруге Београд – Суботица подразумева примену европских стандарда интероперабилности, пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима (ETCS ниво 2).

Сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана, то значи да на читавој брзој прузи Београд – Нови Сад – Суботица – Келебија државна граница са Мађарском, неће постојати путни прелази.

Према симулацијама, када брза пруга Нови Сад – Суботица буде завршена, међународни путнички возови ову релацију прелазиће за 42 минута.

Posted in Вести.