Због крађе делова контактне мреже изнад железничке пруге између Београда и Новог Сада, током дана кашњења возова на брзој прузи

Држава је  у изградњу брзе пруге Београд – Нови Сад уложила велика финансијска средства, а саобраћај возова брзином од 200 км/сат представља понос Србије на задовољство свих путника и корисника услуга. Оваквим насилничким и бахатим понашањем према железничкој имовини, лопови наносе огромну штету држави и железници, и не само да угрожавају редовитост и функционисање, већ утичу и на безбедност саобраћаја возова.

„Инфраструктура железница Србије“ од надлежних државних органа очекује да крадљивци делова и опреме железничке инфраструктуре на брзој прузи, као и на другим српским пругама, буду у најкраћем року откривени и најстроже кажњени.

Упозоравамо и апелујемо да се не краду и не уништавају делови и опрема железничке инфраструктуре.

Закон о железници предвидео је да се за уништење, оштећење или крађу делова железничке инфраструктуре, без обзира на њихову количину и вредност може изрећи казна затвора од три месеца до пет година, а у случају да неко лице због тога буде тешко повређено или се начини имовинска штета великих размера, казна затвора је од једне до осам година.

На мети крадљиваца били су делови контактне мреже, који се зову чврсте тачке. Направљене су од носећег ужета и служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара. newserialkeys Те чврсте тачке су редовно под напоном од 25 хиљада волти. „Инфраструктура железница Србије” за чврсте тачке на електрифицираним пругама у Србији почела је уместо носећег ужета од бакра да користи челичну поцинковану ужад, али се крађе и даље настављају.

Posted in Вести.