Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је овом приликом истакао да у наредном периоду Србија мора интензивно да се бави безбедношћу саобраћаја, јер је велики проценат погинулих и у друмском, и у железничком саобраћају. Само у последњих осам година 47 особа је изгубило живот на пружним прелазима у Србији, а 131 је теже повређена.
Министар Весић је истакао да ће наредна деценија у Србији бити деценија железнице и навео да је ове године издвојено преко шест милијарди динара у буџету инфраструктуре за ревитализацију постојећих пруга, што је значајан искорак у односу на претходну годину.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2023/01/thumbnail_Vesic-1-1-1024x682.jpg)
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2023/01/thumbnail_Vesic-2-1-1024x682.jpg)
-Планирамо формирање посебног сектора у Министарству који ће се бавити безбедношћу на свим видовима превоза – пруга, друмски превоз, водени превоз, ваздушни, јер сматрамо да је неопходно вршити координацију. Сада је већ развој нашег саобраћајног система и наше саобраћајне инфраструктуре такав да је неопходно да се више позабавимо када је у питању безбедност саобраћаја”, казао је Весић.
Закон о безбедности у железничком саобраћају, најавио је министар, део је сета закона који ће бити усвојен током пролећа.
-Министарство ће изаћи пред Скупштину са десетак закона, а у оквиру тих закона биће и четири железничка закона, која су део наших преговора са ЕУ. Тиме ћемо, када је реч о железничком саобраћају, готово потпуно бити усклађени са прописима ЕУ, чиме сам ја посебно задовољан, нагласио је Весић.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2023/01/thumbnail_Vesic-3-1024x682.jpg)
Директор Транспортне заједнице Матеј Закоњшек је рекао да је кроз кампању неопходно указати на опасности неправилног преласка пружних прелаза, а све са циљем постизања “Висион Зеро” система – да у несрећама на пружним прелазима нема смртних случајева.
-Несреће ће се дешавати, али је циљ да, када се оне десе, нема смртних исхода. За то је потребно и обезбеђивање прелаза и едукација возача и других учесника у саобраћају, као и одлична координација са хитним службама када до несреће дође, рекао је Закоњшек. Он је истакао да Србија наставља да предузима додатне мере за безбедност пружних прелаза.
-Од преко 2.100 путно – пружних прелаза у Србији, око 400 је опремљено активном заштитом коју чине звучна и светлосна сигнализација и баријере, а заједно са Светском банком и Европском банком за обнову и развој, покренут је процес модернизације за још 400 пружних прелаза, навео је Закоњшек и додао да у наредном периоду Србија мора интензивно да се бави безбедношћу саобраћаја, јер, како је рекао, осим у железничком, земља има велики проценат погинулих и у друмском саобраћају.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2023/01/thumbnail_Vesic-4-1024x682.jpg)
Декан Саобраћајног факултета Небојша Бојовић се захвалио Министарству и Транспортној заједници на покретању ове кампање и најавио да ће факултет ове године бити домаћин најпрестижнијег скупа у области железнице “RailBelgrade2023”.