Министарски састанак у Пироту: Србија и Бугарска могу увек да се ослоне једна на другу

„Договор је да седница те Радне групе буде већ у фебруару у Софији, а ја ћу том приликом на позив министра Алексијева посетити Бугарску, што ће бити прилика за наставак разговора о сарадњи. Тема Радне групе биће отварање нових железничких прелаза између Србије и Бугарске, конкретно на потезу Видин – Неготин и Видин – Зајечар. Верујем да ћемо пред Европском комисијом изаћи са заједничким појектом о још једној железничкој вези између две земље“, рекао је Весић.

Он је навео да је било речи и о интермодалним терминалима, са српске и са бугарске стране, који су важни због повећаног транспорта који се одвија преко две земље, из Азије, преко Турске, затим Бугарске и Србије.

„Важно је да реагујемо и на тај начин, јер ће у будућности бити све више транспорта преко наших земаља“, навео је Весић.

Такође, министар Весић је обавестио Алексијева да ће реконструкција пруге Ниш – Димитровград почети већ у мају, као и да ће се радити брза пруга Београд- Ниш која ће омогућити да се од Ниша до Будимпеште стигне возовима који иду брзином од 200 километара на сат.

„То све говори да је неопходно да више сарађујемо и заједнички наступамо пред ЕУ, да склапамо билатералне договоре, развијамо транспортне коридоре између две земље, на корист Србије и Бугарске. Бугарска је земља чланица ЕУ, Србија је кандидат за чланство у ЕУ, али то нас не спречава да сарађујемо, и да своје односе и живот грађана уређујемо билатералним договорима на корист бугарског и српског народа“, рекао је Весић.

Он је навео и да је повод за састанак у Пироту била његова жеља да се захвали бугарском колеги за помоћ пружену приликом отклањања последица железничке несреће која се догодила на прузи Ниш – Димитровград, код Пирота, приликом исклизнућа цистерне са амонијаком, приметивши да је чињеница да је Пирот домаћин састанка две државне делегације прави доказ да не морају све активности да се одвијају у Београду или Софији.

„Рекао сам то јавно после инцидента и поновићу – чим смо упутили молбу за помоћ, бугарска страна је реаговала и захвалан сам на томе што су бугарски железничари радили са нашим као да је то њихова земља. То је прави пример како наше две земље могу да сарађују. Велика је ствар да знамо да можемо да се ослонимо једни на друге у невољи“, рекао је Весић.

Министар Весић је доделио захвалницу бугарском министру, градоначелнику Пирота Владану Васићу, као и другим српских и бугарским појединцима и институцијама заслужним за помоћ приликом санирања последица акцидента код Пирота крајем прошле године.

Министар Алексијев је захавлио Весићу на позиву и иницијативи за одржавање данашњег састанка, те могућности да размотре све актуелне теме, указујући на висок ниво добросуседских односа и партнерства две земље.

„Онако како је Србија недавно помогла Бугарској, приликом проблема на Дунаву, тако је сада Бугарска изашла у сусрет Србији и пружила јој своју помоћ. Овај инцидент нам је показао колико је важна добра саобраћајна повезаност две земље“, рекао је Алексијев.

Додао је да је несрећа на прузи изазвала дуга чекања на бугарској граници, због немогућности преласка, због чега је побољшање транспортне везе и железничких прелаза од великог значаја, наводећи да се због рата у Украјини повећао саобраћај од истока ка западу, а основни пут свих возова иде управо преко Србије и Бугарске.

„Бугарска много инвестира у изградњу аутопутева и железничких пруга из правца Софије према Србији и зато поздрављам иницијативу о обнови пруге Ниш – Димитровград. Разговарали смо о неколико пројеката од узајамног значаја и заједно ћемо се залагати пред ЕУ за добијање финансијских средстава. Један од њих је и нови железнички прелаз између Бугарске и Србије, што је био предлог министра Весића и драго ми је да размишљамо у истом правцу“, рекао је министар Алексијев.

Састанку са делегацијом Бугарске присуствовали су помоћница министра за међународне односе Тања Поповић, помоћница министра за железнички и интермодални транспорт Анита Димоски, градоначелник Пирота Владан Васић, као и извршни директори „Инфраструктуре железницe Србија“ Милан Нововић и Милутин Милошевић.

Објављено у Вести