Током обуставе железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице, возови ће саобраћати основним помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Оџаци – Богојево – Сомбор – Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица.
„Инфраструктура железнице Србије“ реконструисала је регионалне железничке правце Нови Сад – Богојево и Сента – Суботица, како би њима железнички саобраћај могао несметано да се одвија током изградње пруге за велике брзине.
Пруга Нови Сад – Суботица – Келебија дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
У присуству председника Србије Александра Вучића, у железничкој станици Нови Сад Ранжирна 22. новембра 2021. године званично је обележен почетак радова на деоници Нови Сад – Келебија, у оквиру брзе пруге Београд – Будимпешта.
До сада, у првој фази, одвијали су се они радови који нису захтевали обуставу железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице.
Рок за завршетак радова је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице. То значи да је завршетак брзе пруге Нови Сад – Суботица планиран до краја 2024. године.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.
Због радова на изградњи брзе пруге између Новог Сада и Суботице, од 7. априла ће привремено бити измењена организација путничког саобраћаја на релацији Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Богојево – Сомбор – Суботица.
Од сутра привремено неће саобраћати возови који полазе из железничке станице Нови Сад Ранжирна у 04.10 за Сомбор и у 20.05 сати из Сомбора за Нови Сад Ранжирну. Такође, од сутра неће саобраћати воз који из Сомбора полази у 9.00 сати за Суботицу, као и воз који из Суботице у 11.10 сати полази за Сомбор.
Поред тога, још три воза од сутра ће променити време поласка. Тако ће воз који је до сада у 04.05 сати полазио из Сомбора за Нови Сад Ранжирну, од сутра кретати у 04.15 сати из Сомбора и у Нови Сад Ранжирну стизати у 06.35 сати. Воз који по реду вожње из Сомбора полази у 16.45 сати за Суботицу, од сутра креће у 16.55 сати и у Суботицу стиже у 18.07 сати. И најзад, воз који је до сада полазио из Суботице у 07.00 сати за Сомбор, од сутра ће кретати у 07.40 сати и у Сомбор долазити у 08.52 сати.
Остали возови на прузи Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Богојево – Сомбор – Суботица саобраћају и од 7. априла као и до сада.
Подсећамо да од 3. марта 2022. године возови на превоз путника на релацији Нови Сад – Богојево – Сомбор – Суботица и обратно привремено полазе из железничке станице Нови Сад Ранжирна и ту долазе. На релацији Нови Сад – Нови Сад Ранжирна и обратно организован је превоз путника аутобусима. Полазак аутобуса је са платоа испред железничке станице Нови Сад до станице Нови Сад Ранжирна двадесет минута пре планираног поласка воза по реду вожње. Из железничке станице Нови Сад Ранжирна ка станици Нови Сад аутобуси полазе десет минута након доласка воза.
Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
У оквиру изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.
Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима ( Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.