-Тренутно су са новосадске стране демонтирани колосеци и контактна мрежа на деоници дугој четири километра од Новог Сада до Распутнице Сајлово, као и на деоници дугој 12 километара од Распутнице Сајлово до Кисача, а контактна мрежа скинута је и до стајалишта Степановићево. Са суботичке стране, демонтирана је контактна мрежа на деоници дугој око 12 километара између Наумовићева и Жедника, а ових дана почиње и уклањање колосека између ових железничких станица, – каже Веселин Симовић, шеф Секције за саобраћајне послове Нови Сад „Инфраструктуре железнице Србије“.
Поред тога, демонтирана је комуникациона и сигнална опрема у станицама Кисач, Степановићево, Змајево, Жедник и Бачка Топола. Демонтирано је укупно 125 сигналних машина, 43 скретнице, као и део колосечне опреме са ових деоница.
До сада је „Инфраструктури железнице Србије“ већ преузела део демонтираног колосечног материјала, и то: око шест и по километра шина, скоро 11 хиљада дрвених прагова и исто толико комплета причврсних материјала, као и 33 комплета скретница.
Поред тога, у току су и радови друге фазе на реконструкцији перона и колосека у железничкој станици Нови Сад. Након што је завршетак прве фазе радова омогућио успостављање саобраћаја на брзој прузи Београд Центар – Нови Сад, настављена је изградња првог перона, као и преостала три перона и колосечних капацитета у железничкој станици Нови Сад.
Пруга Нови Сад – Суботица – Келебија дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском. До 7. априла, у првој фази, одвијали су се они радови који нису захтевали обуставу железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице.
Рок за завршетак радова је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице. То значи да је завршетак брзе пруге Нови Сад – Суботица планиран до краја 2024. године.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.