Деоница од Међурова до Белотинца дуга нешто мање од шест километара, прва је фаза модернизације и рехабилитације једноколосечне електрифициране пруге Ниш – Брестовац, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију, до Прешева и државне границе са Северном Македонијом.
Председник Србије Александар Вучић и председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен у Доњем Међурову 30. септембра 2021. године отворили су радове на модернизацији пруге Ниш – Брестовац. Почетак радова они су симболично обележили притиском на тастер, уз звук сирене железничке локомотиве, а реконструкција ове пруге почела је подизањем првог железничког поља у Доњем Међурову
Укупна дужина пруге која ће бити реконструисана је 22,8 километра.
Пројектом је предвиђен комплетан ремонт и модернизација доњег и горњег строја пруге са објектима на том делу пруге, модернизација електровучних постројења, комплетних електротехничких постројења (телекомуникације и сигнално сигурносни уређаји) и електроенергетских постројења.
Након реконструкције, пруга Ниш – Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат.
Пругом Ниш – Брестовац пре почетка реконструкције возови су могли саобраћати максималном брзином до 70 км/сат, али су због стања железничке инфраструктуре на неким местима уведене лагане вожње од 10-20 км/сат, са циљем очувања безбедности саобраћаја.
Путнички железнички саобраћај између Ниша и Прешева због реконструкције пруге је потпуно обустављен, а од средине октобра прошле године теретни саобраћај возова се одвија у условима повремених обустава транспорта, по динамици 36/36 сати.
Извођач радова на модернизацији и реконструкцији пруге Ниш – Брестовац је конзорцијум бугарских компанија «Trace Group Holding“ и „Balkantel“.
Вредност уговора је 59.850.000 евра, од чега је из бесповратних средстава ИПА фондова обезбеђено нешто више од 44 милиона евра, а остатак из буџета Републике Србије.